بروکسل؛ افزایش روسپی گری در میان پناهجویان آفریقایی زیر سن قانونی

An unidentified sex worker in Brussels, Belgium,
An unidentified sex worker in Brussels, Belgium, Copyright REUTERS/Francois Lenoir
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از دختران نوجوان آفریقایی، اغلب زیر هجده سال، در نزدیکی یکی از مهم ترین ایستگاه‌های قطار بروکسل با پایین ترین قیمت به تن فروشی مشغولند.

آگهی

رسانه‌های بلژیک در آخرین گزارشهای تحقیقاتی مفصل از خودفروشی زنان سیاه پوست در بروکسل با قیمت هایی بسیار پایین تر از معمول خبرمی دهند. این کارگران جنسی که اغلب هم پناهجویان غیرقانونی هستند در نزدیکی ایستگاه قطار بروکسل شمال همواره بدنبال مشتریان خود هستند.

تحقیقات نشان می دهند بسیاری از آنها زیر سن قانونی «هجده سال» هستند. یکی از مشتریان این روسپی‌ها می گوید در اولین برخورد متوجه می شوید که تا چه اندازه این زنان با اضطراب و نگرانی به کار روسپی گری مشغول هستند.

اغلب این کارگران جنسی اهل نیجریه هستند. به گفته سازمان‌های مدافع حقوق بشرِ بلژیک نتایج سرشماری‌ها نشان می دهد برخی از این زنان کمتر از ۱۴ سال دارند.

بیشتر بخوانیدپوشش زنان؛ مانع یا عامل خشونت های جنسی علیه آنها؟

برخی از خانواده‌های فقیر و محروم آفریقایی فرزندان دختر را به هر قیمتی روانه روسپی خانه‌ها می کنند تا با درآمد این افراد هزینه خانواده در آفریقا تامین شود. موارد بسیاری از حضور چند خواهر ۱۴ تا ۱۸ سال از یک خانواده در میان این کارگران جنسی یافت شده است. در حالی که بطور معمول قیمت همبستر شدن با یک مرد در بلژیک از ۵۰ یورو بالاتر است بسیاری از این دختران زیرسن قانونی با کمتر از ده و یا پنج یورو هم راضی به هم خوابگی می شوند. 

سازمان ملل می گوید بیشتر از ۱۲۰ میلیون تن از زنان جهان تاکنون دست کم یک بار به هم بستری ناخواسته تن داده اند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبکه‌های جدید روسپی‌گری؛ معضل تازه پاریس

عملیات گسترده پلیس آلمان علیه بزگترین روسپی خانه کشور

عفو بین الملل خواهان جرم زدایی از روسپی گری در جهان شد