برلوسکونی در بروکسل: همواره حامی اتحادیه اروپا باقی خواهم ماند

برلوسکونی در بروکسل: همواره حامی اتحادیه اروپا باقی خواهم ماند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیلویو برلوسکونی که موسسات نظرسنجی حزب متبوعش را پیروز اصلی انتخابات ماه مارس ایتالیا می دانند در بروکسل با رئیس کمیسیون و نیز رئیس پارلمان اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

آگهی

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پرحاشیه و جنجالی پیشین ایتالیا در بروکسل با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان این اتحادیه دیدار کرد. وی در این دیدار سعی کرد تا ژان کلود یونکر را قانع کند که ائتلاف حزب متبوعش، مردم، با احزاب راست افراطی در انتخابات پیش روی ماه مارس به معنای ترک اروپا نیست. سیلویو برلوسکونی گفت که همیشه یک فرد اروپایی بوده و همواره یک حامی واقعی اروپا باقی خواهد ماند. 

سیلویو برلوسکونی که در سه دهه اخیر سه بار نخست وزیر ایتالیا بوده است در ۸۱ سالگی بدلیل حکم دادگاه اجازه پذیرش حکم دولتی را ندارد اما نظرسنجی‌ها نشان می دهند که حزب وی، «به‌ پیش ایتالیا»، بیشترین شانس برای پیروزی در انتخابات ماه مارس ایتالیا را دارد. 

برلوسکونی همچنین در دیدار خود از بروکسل با میشل بارنیه، کمیسر اروپایی و مسئول ارشد مذاکرات برکسیت گفتگو کرد. آقای بارنیه به نخست وزیر پیشین ایتالیا اطمینان داد که حقوق شهروندی بیش از ۶۰۰ هزار ایتالیایی مقیم بریتانیا رعایت خواهد شد و جای نگرانی نیست.

مالک پیشین باشگاه آث میلان ایتالیا درباره بحران مهاجرت هم با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفتگو کرد. وی به رئیس کمیسیون اطمینان داد در صورت پیروزی حزبش در انتخابات ایتالیا، دولت آینده با اروپا همکاری تنگاتنگی برای حل بحران پناهجویان خواهد کرد.

رکوددار نخست وزیری ایتالیا در نیم قرن اخیر همچنین با رهبران احزاب موئتلف با حزب «به‌ پیش ایتالیا»، راستهای محافظه کار، دیدار کرد. آنتونیو تایانی، رئیس کنونی پارلمان اروپا یکی از هم حزبی های برلوسکونی و در دوران نخست وزیری برلوسکونی مقام معاونت را داشته است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هدیه تولد ویژه برلوسکونی به ولادیمیر پوتین

سفر سیلویو برلوسکونی به کریمه و دیدار با ولادیمیر پوتین

ریاست ایتالیا بر گروه ۷؛ آیا ایتالیایی‌ها می‌توانند دوگانه غرب-بقیه را از بین ببرند؟