خواننده محبوب کیم جونگ اون اعدام نشده و در کره جنوبی برنامه اجرا خواهد کرد

خواننده محبوب کیم جونگ اون اعدام نشده و در کره جنوبی برنامه اجرا خواهد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سالهای گذشته شایعات زیادی در مورد ارتباط این خواننده با رهبر کره شمالی و حتی اعدام وی به دستور کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۳ وجود داشت، به همین دلیل حضور او در کره جنوبی برای رسانه‌های این کشور اهمیت فراوانی داشت.

آگهی

هیون سونگ وول، خواننده محبوب رهبر کره شمالی روز دوشنبه برای اجرا در المپیک زمستانی پیونگ چانگ وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد.

این خواننده به‌عنوان سرگروه ارکستر کره شمالی به‌همراه شش نفر و تحت تدابیر شدیدی امنیتی سفر وارد سئول شد.

در سال‌های گذشته شایعات زیادی در مورد ارتباط این خواننده با رهبر کره شمالی وجود داشت و حتی در سال ۲۰۱۳ خبرهایی درباره اعدام وی به دستور کیم جونگ اون منتشر شد. به همین دلیل حضور او در کره جنوبی برای رسانه‌های این کشور اهمیت فراوانی داشت.

 

بازدید هیون سونگ وول از سالن محل اجرا در شهر گانگ نئوگ کره جنوبی

روزنامه چوسون آلبو، چاپ کره جنوبی در همان زمان گزارش کرده بود که این خواننده به‌همراه چندین نفر دیگر به جرم قانون شکنی در زمینه پورنوگرافی دستگیر شده بود.

بیشتر بخوانید: تیرباران دوست دختر سابق رهبر کره شمالی به اتهام فروش و بازی در فیلمهای پورنو

تصویر هیون سونگ وول روز دوشنبه در صفحه اول اکثر روزنامه‌ها و رسانه‌های کره جنوبی قرار گرفت و ایستگاه‌های تلویزیونی برای پوشش زنده ورود او در محل حضور داشتند.

استقبال مردم و خبرنگاران کره جنوبی از هیون سونگ وول، خواننده مشهور از کره شمالی

اجرای برنامه این خواننده بهمراه گروه «مورانبونگ» در المپیک زمستانی پیونگ چانگ از جمله پیشرفت‌هایی بود که در مذاکرات میان دو کره در هفته‌های گذاشته حاصل شد. مذاکراتی که رکود دو ساله روابط دیپلماتیک میان سئول و پیونگ یانگ را شکست.

گروه ارکستر مارابونگ از کره شمالی

هنگام ورود خانم هیون به سئول گروهی از معترضان به حضور نمایندگان کره شمالی در المپیک زمستانی و مخالفان سیاست‌های مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی، با نیروهای پلیس درگیر شدند.

رهبر کره شمالی در پیام سال نوی میلادی خود نسبت به حضور هیات ورزشی و بازدیدکننده کشورش در المپیک زمستانی پیونگ چانگ ابراز تمایل کرد.

پس از آن با استقبال کره جنوبی از این موضوع، خط تلفن میان دو کشور که از در فوریه ۲۰۱۶ در پاسخ به بسته شدن مرز شهر صنعتی کائسونگ که تسط دو کره اداره می‌شد، قطع شده بود دوباره برقرار شد و پس از آن سه مذاکره برای حضور ورزشکاران و هیات بازدیدکننده کره شمالی در المپیک پیونگ چانگ صورت گرفت.

**بیشتر بخوانید: **

نمایندگان دو کشور نهایتا روز چهارشنبه ۱۷ ژانویه برای سومین بار با یکدیگر دیدار کردند. در پایان این نشست اعلام شد که ورزشکاران دو کشور در رژه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پیونگ چانگ، در کنار یکدیگر و زیر پرچم «اتحاد دو کره» شرکت خواهند کرد.

در طی مذاکرات کره شمالی برای اعزام اعضای ارکستر نوازندگان و هیات بزرگی از نمایندگان نیز ابراز تمایل کرده بود.

یک موزیک ویدئوی قدیمی از هیونگ سونگ وول، خواننده محبوب رهبر کره شمالی

بر این اساس در مذاکرات ۱۷ ژانویه توافق شد ت کره شمالی علاوه بر ۲۲ ورزشکار خود ۵۵ نماینده (شامل ۲۴ مسئول دولتی و ۲۱ نماینده فرهنگی-رسانه‌ای) را برای حضور در این بازی‌ها به کره جنوبی بفرستد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورزشکاران ایرانی هدیه سامسونگ را دریافت می‌کنند

المپیک زمستانی ۲۰۱۸؛ اولین بازی دوستانه تیم مشترک هاکی روی یخ زنان دو کره

از سرگیری مذاکرات دو کره؛ ورزشکاران پیونگ‌یانگ در المپیک پیونگ‌چانگ شرکت می‌کنند