دو سیاره کشف شده شرایط حیات بسیار مشابه زمین دارند

TRAPPIST-1
TRAPPIST-1
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فضانوردان از کشف سیارات جدیدی با امکان حیات بر آنان خبر می‌دهند. این سیارات می‌توانند نوید بخش حل مشکلاتی همچون افزایش جمعیت بیش از حد کره زمین و کمبود منابع باشد.

آگهی

دانشمندان دو سیاره را با شرایط قابل سکونت، یعنی داشتن آب و حرارت کافی برای زندگی موجودات زنده کشف کردند. این دو سیاره که به دور دو ستاره کوتوله (ستاره‌های کوچک و کم نور) می‌گردند شرایطی بسیار مشابه حیات بر روی زمین را دارند.

از زمان کشف این دو سیاره در سال گذشته، مجموعه هفت ستاره و سیاره موسوم به تراپیست-۱ (Trappist-1) به دلیل شرایط قابل زیست، توجه دانشمندان و اخترشناسان را به خود جلب کرده است.

پیش‌تر دانشمندان علوم فضایی موفق به کشف چنین مجموعه‌هایی که بتوان شرایطی مشابه زمین را در آنان یافت، نشده بودند. اکتشافات جدید سبب شده تا دانشمندان به این فکر بیفتند که احتمالا می‌توان سیارات بیشتری مشابه زمین در کهکشان راه شیری یافت که امکان حیات بر آنها فراهم باشد.

دکتر امی بار، یک دانشمند مجاری با کمک همکارانش و از طریق مدل سازی ریاضی دریافته است که در ۶ سیاره از ۷ سیاره مشابه زمین آب به شکل هایی مانند یخ وجود دارد.

در مقاله‌ای که در مجله علمی-تحقیقاتی اخترشناسی و اخترفیزیک منتشر شد ویژگی‌های این سیارات از جمله میزان گرمای تابشی، ترکیبات سنگ و آهن و آب شرح داده شده است، ویژگی‌هایی که برای امکان حیات بر روی این سیارات تعیین‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید:

زندگی بر مریخ و سایر سیارات؛ از رویا تا حقیقت

دشوارتر شدن شرایط، کمبود منابع، افزایش گازهای گلخانه ای بر روی زمین به همراه عوامل دیگر باعث داغ تر شدن موضوع کوچ انسان و امکان حیات در سیارات دیگری چون مریخ در چند دهه اخیر شده است. ناسا، اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده آمریکا قصد دارد که در سال‌های پیش رو نسل جدید تلسکوپ‌ها و ایستگاه‌های فضایی خود را در این سیاره نصب و راه‌اندازی کند، امری که تا به امروز محقق نشده است. 

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف یک «اَبَر زمین» در فاصله تنها ۱۳۷ سال نوری از زمین

گوگل جایزه ۳۰ میلیون دلاری ساخت ربات ماه‌پیما را لغو کرد

خلیج فارس و ناهید از ایستگاه فضایی بین‌المللی