حقوقدان مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا شد

حقوقدان مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی ریاست آقای پاول بر بانک مرکزی آمریکا ادامه سیاست های پیشین در بالارفتن نرخ بهره را به همراه خواهد داشت.

آگهی

سنای آمریکا سرانجام با اکثریت آراء گزینه معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای هدایت بانک مرکزی این کشور را مورد تایید قرار داد.

جروم پاول ۶۴ ساله که قرار است از ابتدای ماه فوریه جایگزین جنت یلن، رئیس دمکرات بانک مرکزی آمریکا شود پیشتر به مدت پنج سال عضو هیئت مدیره این نهاد قدرتمند مالی بود که مسئولیت تدوین سیاست های کلان پولی و بانکی آمریکا را برعهده دارد.

آقای پاول که رای مثبت هشتاد و پنج نماینده سنا را دریافت کرده است همواره موافق سیاست های خانم یلن، رئیس کنونی بانک مرکزی به خصوص در زمینه افزایش تدریجی نرخ بهره و خروج از سیاست تسهیل کمّی پس از آغاز بحران مالی در این کشور بوده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی ریاست آقای پاول بر بانک مرکزی آمریکا ادامه سیاست های پیشین در بالارفتن نرخ بهره را به همراه خواهد داشت.

کنت راگوف، اقتصاد دان آمریکایی و کارشناس اسبق صندوق بین المللی پول دیدگاه خود را در باره این انتصاب اینگونه بیان می کند: «فردی که برای این سمت انتخاب شده بسیار خوب است اما آنچه من را نگران می کند احتمال سقوط حداقل بیست درصدی بازار سهام است، درحالیکه دونالد ترامپ خواهان آن نیست و می گوید بالارفتن نرخ بهره به بازار سهام زیبای من صدمه می زند. بانک مرکزی هم می گوید مدیریت بازار دست ما نیست، تورم افزایش یافته و حال اقتصاد خوب است، اینجاست که نگرانی من آغاز می شود.»

تغییر سیاست های محدودکننده بانک مرکزی در قبال بانک ها و نهادهای مالی این کشور که به اعتقاد جمهوری خواهان مانع افزایش رشد اقتصادی در سالهای گذشته بوده از جمله وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود.

انتصاب جروم پاول، جمهوری خواه میانه رو در راس قدرتمند ترین نهاد مالی آمریکا زمینه ایجاد تغییرات در سیاست های بانکی را فراهم خواهد کرد در عین حال که دست رئیس جمهوری را برای تغییر تدریجی اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی فدرال نیز باز خواهد گذاشت. 

بیشتر بخوانیددونالد ترامپ یک میلیونر را بعنوان رییس بانک مرکزی آمریکا انتخاب کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گمانه‌زنی در مورد نشست بانک مرکزی اروپا؛ ویژگی‌های بسته محرک مالی منطقه یورو چیست؟

اروپا اوراق قرضه کم‌ریسک و جذاب منتشر می‌کند

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را برای دومین بار از زمان بحران اقتصادی افزایش داد