هشدار ترامپ به اردوغان: با نیروهای آمریکایی در سوریه درگیر نشوید

نیروهای ارتش ترکیه در نزدیکی برصایا
نیروهای ارتش ترکیه در نزدیکی برصایا Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اردوغان گفته است که قصد دارد تا دایره عملیات نظامی را به منبج بکشاند. منبج شهر کردنشین دیگری است که در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شرق عفرین واقع شده و بخشی از نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند.

آگهی

دونالد ترامپ به اردوغان هشدار داد تا مانع رویارویی احتمالی ارتش ترکیه با نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه شود.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلفنی با همتای خود رجب طیب اردوغان، به طور مشخص از او خواسته است تا تحرکات نظامی خود در سوریه را محدود کرده و نگذارد نیروهای تحت امر او در جریان عملیات وارد درگیری با نیروهای ارتش آمریکا شوند.

با این حال یک منبع نزدیک به دولت ترکیه گفته است که کاخ سفید در بیانیه خود در این زمینه، جملات گفته شده در مکالمه دو رئیس جمهوری را اشتباه منعکس کرده است. خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع نوشت که منظور رئیس جمهوری آمریکا رویارویی نظامی دو ارتش نبوده است.

ارتش ترکیه حملات زمینی و هوایی خود را از پنج روز پیش زیر نام «عملیات شاخه زیتون» در منطقه عفرین واقع در شمال سوریه آغاز کرده است. هدف ترکیه از این عملیات پاکسازی مرزهای جنوبی این کشور از گروه‌های شبه نظامی کرد به ویژه یگان‌های مدافع خلق اعلام شده که دولت آنکارا آنها را در پیوند با گروه «تروریستی» پ‌کاکا در جنوب شرقی این کشور می‌نامد.

نیروهای ارتش آزاد سوریه در کوه‌های برصایا

بیشتر بخوانید:

ترکیه: ترامپ با توقف ارسال سلاح برای کردهای سوریه موافقت کرد

اردوغان گفته است که قصد دارد تا دایره عملیات نظامی را به منبج بکشاند. منبج شهر کردنشین دیگری است که در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شرق عفرین واقع شده و بخشی از نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند. آمریکا حدود دو هزار سرباز در سوریه دارد.

مبارزان ارتش آزاد سوریه تا کنون در نزدیکی کوه‌های برصایا واقع در شمال شرقی عفرین مشاهده شده‌اند.

ترکیه: ۳۰۰ نیروی کرد کشته شده‌اند

از سوی دیگر بی علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز پنج‌شنبه ۵ بهمن ادعا کرد که بیش از ۳۰۰ مبارز کُرد در جریان عملیات موسوم به «شاخه زیتون» در شمال سوریه کشته شده‌اند. نیروهای کرد، تلفات خود را بسیار کمتر از این می‌دانند.

**به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید **

تصاویری نیز از اسارت اعضا یگان‌های مدافع خلق به دست نیروهای مخالف سوریه در برصایا منتشر شده است که دو نمونه از آن را می‌توانید در ویدئوهای زیر مشاهده کنید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سربازان آمریکایی با «شبه‌نظامیان» در نزدیکی قامشلی درگیر شدند

اردوغان: ترکیه عملیات «شاخه زیتون» در سوریه را تا مرز عراق ادامه می‌دهد

چرا ایران در قبال حملۀ ترکیه به عفرین ساکت است؟