رئیس بانک مرکزی: بهای ارز باز هم «کاهش» می‌یابد

Pictures of Money
Pictures of Money
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولی الله سیف: «یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در بازار ارز رخ داد که اکنون در حال تعدیل شدن است.»

آگهی

ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران روز یکشنبه و در حاشیه مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران با اشاره به کاهش نرخ ارز در ایران اعلام کرد: «تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که حبابی در آن وجود نداشته باشد.»

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، او افزود: «یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در بازار ارز رخ داد که اکنون در حال تعدیل شدن است.»

بهای ارزهای خارجی بویژه دلار، پوند و یورو و در پی آن ارزش سکه و طلا در پایان دی ماه به بالاترین نرخ خود در سال جاری شمسی رسید و رکورد شکست.  نوسانات بازار ارز بر قیمت کالاها، بویژه کالاهای وارداتی مشهود است و زندگی روزمره اقشار مختلفی را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: 

سکوت بانک مرکزی در برابر افزایش بی‌سابقه نرخ ارز، یورو از مرز ۵۸۰۰ تومان گذشت

بهای دلار که در فروردین ماه ۳۷۰۰ تومان بود در اول بهمن ماه به ۴۷۰۰ تومان رسید و باردیگر با اجرای سیستهای جدید بانک مرکزی، روندی نزولی را آغاز کرد. بگونه‌ای که دلار روز یکشنبه ۸ بهمن به بهای ۴۵۳۰ تومان معامله می‌شد. بهای یورو نیز از ۵۸۵۰ تومان تا حدود ۵۷۰۰ تومان کاهش یافت.

ولی الله سیف برنامه حراج سکه در بازار توسط بانک مرکزی را نیز اقدامی «برای تخلیه حباب سکه در بازار» توصیف کرد.

او پیش از این نیز در سوم اسفند ماه گفته بود: «روند ۴ تا ۵ سال گذشته همین بوده که نرخ ارز در دو ماه آذر و دی افزایش یافته و در اسفند متعادل می‌شود و مردم باید توجه کنند که کسی نمی‌تواند از سرمایه گذاری در بازار ارز سود ببرد و سود سپرده گذاری در نظام بانکی ما از درگیر کردن منابع مالی در بازار ارز بیشتر است.»

بیشتر بخوانید: 

وضعیت قیمت دلار در ایران پس از سخنرانی ترامپ

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط ۲۵هزار برابری؛ یک تومان سال ۱۳۱۵ الان چقدر می‌ارزد؟

رئیس پلیس تهران: جانشین جمشید بسم الله دستگیر شد

با وجود وعده‌های بانک مرکزی دلار باز هم گران شد