خودروسازی‌های آلمان از انسان برای آزمایش گازهای سمی خودروهای دیزلی استفاده کرده اند

 خودروسازی‌های آلمان از انسان برای آزمایش گازهای سمی خودروهای دیزلی استفاده کرده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داوطلبان شرکت کننده در این آزمایش پس از استنشاق گازهای سمی طی چندین ساعت، در بیمارستان دانشگاهی شهر آخن، مورد آزمایش قرار می‌گرفتند.

آگهی

 پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استفاده شرکت خودروسازی فولکس واگن از میمون‌ها در آزمایشی برای دفاع از خودروهای اگزوز دیزلی و اتهام گروه تحقیقاتی وابسته به چندین شرکت‌ آلمانی به استفاده از این حیوانات برای استنشاق گازهای سمی، این شرکت‌ها متهم شده‌اند که در آزمایشی دیگر، انسان‌ها را در معرض گازهای سمی خودرو قرار داده اند.

به گزارش رسانه‌های آلمان این کمپانی‌های بزرگ خودروسازی آلمان از انسان برای سنجش میزان آلایندگی دود خودروهای دیزلی استفاده کرده است.

این آزمایش ها توسط گروه تحقیقاتی سازمانی با نام «محیط زیست و سلامت در حمل و نقل» (EUGT) در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ انجام شده است. سازمانی که توسط خودروسازی‌های بزرگی نظیر فولکس واگن، دایملر آگ (سومین خودروسازی بزرگ جهان) و بی‌ام دبلیو تاسیس شده و در ماه ژوئن ۲۰۱۷ منحل شد.

بر اساس گزارش روزنامه‌های آلمان تمرکز این پژوهش بر موضوع «تاثیر استنشاق دی‌اکسید کربن بر افراد سالم» بوده است. داوطلبان شرکت کننده در این تحقیق، پس از استنشاق گازهای مختلف طی چندین ساعت در بیمارستان دانشگاهی مستقر در شهر آخن، مورد آزمایش قرار می‌گرفتند.

نیوریورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که سازمان محیط زیست و سلامت در حمل و نقل (EUGT) وابسته به این سه شرکت بزرگ، توسط یک موسسه تحقیقات تنفس در آلبوکرک آمریکا ده میمون را در اتاق‌های محفوظ شده در معرض گازهای سمی دود ماشین‌های دیزلی قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: ده میمون در برنامه آزمایش تقلبی خودروهای دیزلی فولکس واگن شرکت کردند

فولکس واگن در واکنش به اتهامات مطرح شده ضمن محکوم کردن هر نوع ظلم و زیر پاگذاشتن حقوق حیوانات طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بخاطر سوء رفتار و تصمیمات نادرست گرفته شده عذرخواهی می‌کنیم.» این شرکت خودروسازی بزرگ اضافه کرد: «ما متقاعد شدیم که روش‌های علمی استفاده شده نادرست بوده‌اند و انجام ندادن آنها بهتر بود.»

وزیر محیط زیست آلمان نیز با ابراز تعجب از انجام چنین آزمایشاتی گفت که این خبر «وحشتناک» بوده است. باربارا هندریکس افزود: « آنچه تا کنون دریافته‌ایم منزجر کننده بوده است.» وی گفت: «اینکه تمام صنعت خودروسازی تلاش کرده است تا از روش‌های بی شرمانه و بی‌پروا با واقعیت‌های علمی روبرو شوند، این موضوع را بیش از پیش وحشتناک می‌کند.»

خودروسازی دایملر نیز روز یکشنبه ۲۹ ژانویه گفت که این شرکت نیز از انجام نحوه و وسعت انجام این آزمایشات بهت زده شده است.

این کمپانی خودروسازی با محکوم کردن این آزمایشات افزود که اقدامات سازمان تحقیقاتی (EUGT) خلاف ارزش‌های دایملر بوده است.

به گفته نیویورک تایمز انجام این تحقیقات برای مقابله با نصمیم سال ۲۰۱۲ سازمان بهداشت جهانی در طبقه بندی کردن اگزوز خودروهای دیزلی بعنوان عامل سرطان‌زا در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنبش زیست محیطی «نسل آخر» هدف تحقیقات دستگاه قضایی آلمان قرار گرفت

فعالانی که دست را با چسب قوی به کف خیابان می‌چسبانند؛ پلیس آلمان دست به مته و دیلم برد

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟