هشدار ارتش اسرائیل: توسعه تسلیحاتی ایران در لبنان منجر به جنگ می شود

هشدار ارتش اسرائیل: توسعه تسلیحاتی ایران در لبنان منجر به جنگ می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رون منلیس: «مسئله دیگر انتقال سلاح، پول و مشاوره نیست. ایران یک شعبه جدید، شعبه لبنانی باز کرده است. حزب الله و ایران در حال حاضر یک کارخانه موشک سازی راه انداخته اند.»

آگهی

سرهنگ رون منلیس، سخنگوی ارتش اسرائیل به لبنان هشدار داده است که اگر ایران تولید تسلیحات دقیق را در این کشور توسعه دهد و اگر حزب الله  کنترل نظام سیاسی لبنان را به دست بگیرد، احتمال جنگ بین اسرائیل و لبنان افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ارتش اسرائیل این سخنان را طی مقاله ای بیان کرده است که در اقدامی کم سابقه در چندین وب سایت لبنانی از جمله وب سایت «الحوار المتمدن» منتشر شده است.

رون منلیس در بخشی از مقاله اش ادعا کرده است که ایران سایتهای موشکی در لبنان ساخته است. وی افزوده است: «مسئله دیگر انتقال سلاح، پول و مشاوره نیست. ایران یک شعبه جدید، شعبه لبنانی باز کرده است و حزب الله و ایران در حال حاضر یک کارخانه موشک سازی راه انداخته اند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل افزوده است که لبنان در حال تبدیل شدن به یک کارخانه بزرگ موشک سازی است.

وی افزوده است که بدنبال بمباران سوریه از سوی اسرائیل، ایران به این ارزیابی رسید که سوریه دیگر مکان امنی برای ساخت کارخانه های جدید تولید موشک نیست. به همین خاطر تهران تصمیم گرفته که این کارخانه ها را به لبنان منتقل کند تا برنامه های جدید را در منطقه تحت کنترل جنبش حزب الله مورد محفاظت قرار دهد.

اسرائیل در ماه‌های گذشته بارها در مورد استقرار بلندمدت ایران در سوریه هشدار داده بود.

**بیشتر بخوانید: **

پیام نتانیاهو به اسد: ایران در سوریه پایگاه داشته باشد دخالت نظامی می کنیم

اسرائیل ادعا کرد: ایران در سوریه موشک دوربرد می سازد

هدف انتشار این مقاله ارسال هشدار به شهروندان لبنانی، ارتش و دولت لبنان است که از نظر اسرائیل بیش از گذشته تحت نفوذ حزب الله قرار گرفته اند.

رون منلیس با انتقاد از دولت لبنان نوشته است: «آنها در حال ساخت زیرساختهای تروریستی و کارخانه های تولید سلاح زیر گوش دولت لبنان هستند.»

وی همچنین افزوده است که ارتش اسرائیل برای مواجه با این خطر رو به افزایش، نیروها و امکاناتش را در جبهه شمالی اسرائیل بطور معناداری افزایش داده است. او گفته است که از نظر اسرائیل حزب الله یک سازمان تروریستی لبنانی است که همچون سرباز پیاده ابزار دست دیکتاتور تهران شده است.

این مقاله هشدار آمیز چند روز بعد از سفر ابراهیم رئیس تولیت آستان قدس رضوی به لبنان و دیدار با حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در رسانه های لبنانی منتشر می شود.

سخنگوی ارتش اسرائیل در پایان مقاله اش گفته است که اسرائیل تجربه طولانی در جمع آوری اطلاعات از دشمنانش دارد و خود را برای هر سناریویی آماده کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نصرالله: هدف آمریکا از تحریم ایران انجام معامله قرن است

شورای عالی دفاع لبنان: ارتش مانع ساخت دیوار مرزی اسرائیل شود

اسرائيل: حزب‌الله به کمک ایران در لبنان خط تولید انبوه سلاح راه می‌اندازد