دلیل گرایش یک عضو حزب اسلام ستیز آلمان به اسلام ازدواج همجنسگرایان بود

آرتور واگنر، عضو تازه مسلمان شده حزب «آلترناتیو برای آلمان»
آرتور واگنر، عضو تازه مسلمان شده حزب «آلترناتیو برای آلمان» Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آرتور واگنر که اکنون برای خود نام احمد را برگزیده است تاکید می کند که با ادامه عضویت در حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» قصد دارد پلی بین مسلمانان و خط فکری غالب در جامعه آلمان بسازد.

آگهی

آرتور واگنر، عضو حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» می گوید دلیل گرویدن او به اسلام موضع کلیسای پروتستان در مورد ازدواج همجنسگرایان بود.

گرایش آرتور واگنر به اسلام هفته گذشته در آلمان خبرساز شده بود. او در حالی به طور علنی از گرویدن خود به اسلام پرده برداشت که حزب «آلترناتیو برای آلمان» برنامه ای اسلام ستیز دارد. این حزب در برنامه خود ضمن هشدار نسبت به «خطر اسلامگرایی» خواستار کنترل بیشتر مرزهای آلمان شده است.

مقامات حزب «آلترناتیو برای آلمان» پیش از این گرایش یکی از اعضای سرشناس این حزب به اسلام را تائید کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

**عضو حزب اسلام ستیز «آلترناتیو برای آلمان» مسلمان شد
**

آرتور واگنر
آرتور واگنررویترز

آرتور واگنر که در ابتدا از توضیح در مورد گرایش خود به اسلام خودداری کرده بود اخیرا در مصاحبه با روزنامه «بیلد» گفته است: «یکی از دلایل [گرایشم به اسلام] شکل تغییر کلیسا بود، تغییری که من دیگر از آن چیزی نمی فهمم.»

وی در این مصاحبه به طور مشخص از موضع کلیسای پروتستان در قبال حزب «آلترناتیو برای آلمان» و «ازدواج همجنسگرایان» ابراز نارضایتی کرده است.

این سیاستمدار ۴۸ ساله که اکنون برای خود نام احمد را برگزیده است تاکید می کند که با ادامه عضویت در حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» قصد دارد پلی بین مسلمانان آلمان و خط فکری غالب در جامعه آلمان بسازد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که بنا به برخی گزارشها شماری از دیگر اعضای این حزب با ادامه عضویت وی مخالف هستند.

آرتور واگنر در مصاحبه با روزنامه «بیلد» همچنین از دریافت نامه های تهدیدآمیز پس از اعلام علنی گرایشش به اسلام خبر داده است. او می گوید: «نامه هایی دریافت کردم که در آنها از من خواسته شده بود پیش از آنکه دست به ساخت بمب بزنم از آلمان خارج شوم.»

حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات سال گذشته با کسب آرای چشمگیر به سومین حزب بزرگ حاضر در بوندستاگ (پارلمان آلمان) تبدیل شد. یکی از شعارهای این حزب در جریان کارزار انتخابات سراسری ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ «در آلمان جایی برای اسلام نیست» بود.

بیشتر بخوانید:

حساب توییتری نماینده مجلس آلمان به دلیل نشر محتوای نفرت‌پراکن مسدود شد

اولین جلسه پارلمان آلمان با حضور راستهای افراطی هفت دهه پس از جنگ دوم جهانی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان؛ اعتراض دانش‌آموزان یک مدرسه کاتولیک در حمایت از معلم همجنسگرا

اولین جلسه پارلمان آلمان با حضور راستهای افراطی هفت دهه پس از جنگ دوم جهانی

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟