ورهوفشتات: بریتانیا نمی تواند با تبعیض شهروندان اروپایی را طبقه بندی کند

ورهوفشتات: بریتانیا نمی تواند با تبعیض شهروندان اروپایی را طبقه بندی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گی ورهوفشتات، نماینده پارلمان اروپا و مسئول مذاکرات برکسیت از سوی پارلمان واکنش تندی به سخنان روز گذشته ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره شهروندان اروپایی مقیم بریتانیا نشان داد.

آگهی

گی ورهوفشتات،‌ نماینده مذاکرات برکسیت از سوی پارلمان اروپا پاسخ تندی به سخنان روز گذشته ترزا می،‌ نخست وزیر بریتانیا داد.

خانم می چهارشنبه گفته بود که شهروندان اروپایی که پس از همه پرسی برکسیت به بریتانیا آمده اند حقوق یکسانی همچون شهروندان اروپایی که پیش از همه پرسی در این کشور بودند را نخواهند داشت. این در حالی است که یکی از مهمترین موارد مورد بحث در مذکرات برکسیت در دور اول که در ماه دسامبر به پایان رسید بحث حفظ حقوق شهروندان اروپایی ساکن بریتانیا بود.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از سخنان خانم می، آقای ورهوفشتات گفت:‌ «موضوع احترام به حقوق شهروندان اروپایی مقیم بریتانیا قابل بحث نیست و بستگی به قبل و بعد از رای گیری برکسیت نخواهد داشت. به همتای بریتانیایی اجازه نخواهیم درباره شهروندان اروپایی تبعیض قایل شوند.» وی گفت ما شهروندانمان را طبقه بندی نمی کنیم و همه شهروندان اروپایی از حقوق یکسان برابرند و این موضوع باید در بریتانیا بر طبق توافقات و بدون هیچ پیش شرطی اجرایی شود. 

محور اصلی مذاکرات برکسیت در دور اول وضعیت شهروندان اروپایی مقیم بریتانیا، نقش دادگاه عالی اروپا و تبیین گذرگاههای مرزی بین دو ایرلند که یکی از آنها یعنی جمهوری ایرلند عضوی از اتحادیه اروپا است بود. بحثها بیشتر بر سر حقوق شهروندان اروپایی در بریتانیا بود که مذاکرات را به تاخیر انداخت. قرار است در دور دوم مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا ادامه رابطه تجاری بین اروپا و بریتانیا پس از نهایی شدن برکسیت را مورد بحث قرار دهند.

برطبق توافق میان اتحادیه اروپا و بریتانیا قرار است جدایی کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا تا نوزدهم مارس نهایی می شود. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختفای نام‌ عربی فرزندان از ترس تبعیض؛ مهاجران اسامی غربی انتخاب می‌کنند

نایجل فاراژ: شاید از برگزاری همه پرسی دوم برکسیت حمایت کنم

کسب توافقات اولیه مذاکرات برکسیت را به مرحله بعد رساند