پایان اعتصاب مرد هندی پس از ۷۸۲ روز با آغاز تحقیقات درباره مرگ برادرش

پایان اعتصاب مرد هندی پس از ۷۸۲ روز با آغاز تحقیقات درباره مرگ برادرش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس پیش از این اعلام کرده بود که سریجیو سرجیت در بازداشت خودکشی کرده، اما خانواده او مدعی بود که وی به خاطر عشق خود به زنی که با یکی از ماموران پلیس‌ رابطه فامیلی داشت کشته شده است.

آگهی

یک مرد هندی از ایالت جنوبی کرالا به اعتصاب غذای ۷۸۲ روزه خود پایان داد. این مرد پس از آغاز تحقیقات دولت فدرال در مورد مرگ برادرش،  اعتصاب غذای خود را شکست.

اس آر سرجیت ادعا می‌کند که برادرش پس از بازداشت برای سرقت یک گوشی تلفن به دست پلیس هند کشته شده است.

تقاضای او برای تحقیقات مستقل درباره مرگ برادرش در ماه‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ عدالت برای سرجیت (#JusticeforSreejith) مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

A post shared by OMGnigeria (@omg_nigeria) on

با افزایش فشار افکار عمومی، مقامات ایالتی دستور تحقیقات داخلی پلیس درباره کشته شدن این جوان ۲۶ ساله را صادر کردند. با این حال اس آر سرجیت تاکید کرده بود که تنها با آغاز بازرسی اداره تحقیقات فدرال دست از اعتصاب غذا خواهد کشید.

پلیس پیش از این اعلام کرده بود که سریجیو سرجیت در بازداشت دست به خودکشی زده است اما خانواده او مدعی شدند که وی بخاطر عشق خود به زنی که با یکی از ماموران پلیس‌ رابطه فامیلی داشت، کشته شده است.

این جوان هندی یک روز پیش ازمراسم ازدواجش در بیمارستان در اثر آنچه پلیس «اقدام به خودکشی» خوانده بود، درگذشت.

دیدبان حقوق بشر درماه اوت در گزارش درباره هنداعلام کرد که خودکشی و بیماری از جمله بهانه‌ هایی است که برای سرپوش گذاشتن بر مرگ افراد کشته شده توسط نیروهای پلیس استفاده می‌شود.

در ماه‌های گذشته عکس اعتراضات اس آر سرجیت در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی بارها به استراک گذاشته شد و برخی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و دولتی نیز از خواست وی حمایت کردند.ه مچنین چندین تجمع اعتراضی نیز با عنوان عدالت برای سرجیت در کرالا برگزار شد.

حمایت بازیگر هندی از اس آر سرجیت
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معضل جهیزیه در هند؛ مردی کلیه زنش را فروخت

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

خلبان آمریکایی که در اعتراض به «نسل کشی در غزه» مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرد، جان باخت