پلیس فرانسه بازداشت موقت طارق رمضان اسلام شناس سوئیسی را تمدید کرد

پلیس فرانسه بازداشت موقت طارق رمضان اسلام شناس سوئیسی را تمدید کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ماه اکتبر گذشته، دو زن در فرانسه با ثبت شکایتی در دادگاه از طارق رمضان استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد برای تجاوز شکایت کردند.

آگهی

بازداشت موقت طارق رمضان اسلام شناس سرشناس سوئیسی که به تجاوز به دو زن متهم شده است، روز پنجشنبه در پاریس تمدید شد.

پلیس قضایی فرانسه روز چهارشنبه طارق رمضان را بازداشت کرده بود. این بازداشت در چهارچوب تحقیقات اولیه درباره تجاوز و خشونت جنسی صورت گرفته است. شبکه «فرانس انفو» گفته است که حکم بازداشت طارق رمضان در کادر قانونی کمتر از هشت روز صادر شده است.

در ماه اکتبر گذشته، دو زن در فرانسه با ثبت شکایتی در دادگاه از طارق رمضان برای تجاوز شکایت کردند. طارق رمضان نوه حسن البنا پایه گذار اخوان المسلمین مصر که به مارتین لوتر جهان اسلام مشهور است با انکار این اتهامات گفته است که کمپینی از تهمت و افترا علیه او کلید خورده است.

طارق رمضان که استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد بریتانیاست اکنون در توافقی با این دانشگاه از ماه نوامبر گذشته در مرخصی به سر می برد. آکسفورد اعلام کرده است که طارق رمضان سنگین بودن اتهامات وارده را تایید کرده و پذیرفته است که بخاطر احترام به پروسه دادگاه فعلا در دانشگاه حضور نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: طارق رمضان اسلام شناس سرشناس سوئیسی به تجاوز به دو زن متهم شد

ایندا عیاری در ۲۰ اکتبر و یک زن ۴۲ ساله که نامش فاش نشده است علیه طارق رمضان به اتهام تجاوز اقامه دعوا کرده اند.

ایندا عیاری گفته است که در مارس ۲۰۱۲ در هتلی در شرق پاریس با طارق رمضان دیدار کرده است و طارق رمضان دراتاق هتل با خشونت به او تجاوز کرده است.

ایندا در کتابی از تجربه هایش با عنوان «انتخاب کردم آزاد باشم»‌ بعنوان زن سابقا مسلمان این واقعه را شرح داده اما بجای نام واقعی طارق رمضان نام مستعار بکار برده است. 

او درباره روابطش با طارق رمضان بعد از تجاوز گفته است: «وقتی من تقاضایش را برای ملاقات دوباره رد کردم، او شروع کرد به فحش دادن و تهدید کردن. وقتی گفتم شکایت می کنم مرا تهدید کرد و بچه هایم را هم تهدید می کرد. من زیر سلطه او بودم. من در کتابم فصلی به این موضوع اختصاص داده ام اما نام طارق رمضان را با اسم مستعاری جایگزین کرده ام.»

دومین شاکی این پرونده گفته است که در سال ۲۰۰۹ از سوی طارق رمضان مورد تجاوز قرار گرفته است. این زن فرانسوی که در آن زمان به اسلام گرویده بود گفته است که با خشونت شدید مورد تجاوز از سوی این استاد مطالعات اسلامی قرار گرفته است.

این زن همچنین گفته است که آثار و پیامدهای این تجاوز آنقدر برای او شدید بوده که یکبار اقدام به خودکشی با دارو کرده، خانه اش را از دست داده و دچار افسردگی شده است.

حامیان طارق رمضان پیشتر در شبکه های اجتماعی این اتهامات را ساخته و پرداخته صهیونیسم بین الملل خوانده اند. برخی نیز گفته اند همه کسانی که پیش از این اتهاماتی را علیه طارق رمضان مطرح کرده اند ابتدا کتابی نوشته اند و در رسانه های اجتماعی سر و صدا به راه انداخته اند.

گلن گرینوالد روزنامه نگار مشهور آمریکایی که افشاگری های ادوارد اسنودن در روزنامه گاردین برایش جایزه پولیتزر به ارمغان آورد در توئیترش، دستگیری طارق رمضان را واقعه ای عظیم ارزیابی کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه سوئیس، طارق رمضان اسلام شناس را از اتهام تجاوز و اجبار جنسی تبرئه کرد

تایید محکومیت پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به دلیل آزار و تجاوز جنسی

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند