احمد خاتمی: هر چه بخواهیم موشک تولید می کنیم

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران
احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران Copyright ایسنا
Copyright ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امام جمعه موقت تهران می گوید ایران به هیچ دولتی «حق فضولی» در مورد برنامه موشکی خود نخواهد داد.

آگهی

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران می گوید ایران هر چه بخواهد موشک تولید می کند و برد آن را بالا می برد.

به گفته امام جمعه موقت تهران ایران در مورد برنامه موشکی خود تن به مذاکره نخواهد داد. وی افزود که ایران به هیچ دولتی نیز «حق فضولی» درباره برنامه موشکی اش نخواهد داد.

احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: « به صراحت و شفافیت می‌گویم که ما به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی‌مان هر چه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم و هر چه بخواهیم بردش را بالا می‌بریم.»

عضو مجلس خبرگان ایران همچنین ضمن اشاره به برنامه سفر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: « وزیر خارجه فرانسه و دیگران نیز این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند که اگر می‌خواهند برای این بیایند مذاکره کنند، جوابش همین است که شنیدید.»

وزیر خارجه فرانسه قرار است روز پنجم مارس (۱۴ اسفند) برای گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر کند. ژان ایو لودریان پیش از این از قصد خود برای گفتگو درباره برنامه موشکی ایران و نقش تهران در منطقه خبر داده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسهرویترز

احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان روز جمعه خود تاکید کرد که از نظر ایران مذاکره مجدد بر سر برجام و اصلاح این توافق اتفاق نخواهد افتاد. وی گفت: « به آمریکایی‌ها می‌گویم که نظام و مسئولین نظام اتفاق نظر دارند که مذاکره مجدد، اصلاح برجام، تطمیع و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد. این راهبرد قطعی ماست و در آن شک نکنید.»

احمد خاتمی همچنین بر حمایت ایران از گروه حزب الله لبنان و گروههای فلسطینی تاکید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) تعلیق تحریم های هسته ای ایران را تمدید کرده بود. وی با این حال افزوده بود که تعلیق این تحریم ها در آینده تنها در صورت اصلاح برجام انجام خواهد شد. ایالات متحده بر لزوم رفع «مشکلات برجام» پافشاری می کند.

از نظر واشنگتن برجام باید شامل اختلاف بر سر برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در منطقه نیز بشود. در مقابل ایران تاکنون بر رعایت توافق هسته ای از سوی همه طرف ها و عدم مذاکره بر سر برنامه موشکی خود تاکید کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا تا روز ۱۱ ماه مه (۲۱ اردیبهشت) برای اعلام تصمیم خود در مورد اعمال مجدد تحریم های هسته ای علیه تهران فرصت دارد. قرار است امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تنها چند هفته پیش از آن در اواخر ماه آوریل به واشنگتن سفر کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرط مذاکره درباره توان موشکی از زبان معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران

رئیس گروه دوستی فرانسه و ایران: انکار نقش تهران در منطقه خطای راهبردی است

مایک پنس: اگر برجام اصلاح نشود فورا از آن خارج می‌شویم