قرار بازداشت جولیان آسانژ لغو نشد

FILE PHOTO: WikiLeaks founder Julian Assange is seen on the balcony of the
Copyright REUTERS/Peter Nicholls/File Photo
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جولیان آسانژ از شش سال پیش در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند

آگهی

دادگستری بریتانیا درخواست لغو قرار بازداشت جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس را لغو نکرد.

اما آربوثنوت، قاضی دادگاه وستمینیستر روز سه‌شنبه اعلام کرد که دلیلی برای لغو قرار بازداشت آقای آسانژ وجود ندارد. وی به اتهام برقراری رابطه جنسی با یک دختر زیر ۱۸ سال تحت پیگرد مقام‌های قضایی سوئد است. 

بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از ۶ سال پیش در سفارت اکووادور در لندن پناهنده است. ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۰ انتشار اسناد محرمانه دیپلماتیک و نظامی بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده را آغاز کرد. وکلای مدافع جولیان آسانژ ۴۶ ساله می‌گویند در صورت بازداشت در بریتانیا، احتمال انتقال آقای آسانژ به آمریکا وجود دارد. 

بیشتر بخوانید:

جولیان آسانژ استرالیایی در دسامبر سال ۲۰۱۷ تابعیت اکووادور را کسب کرد و سفارت این کشور در لندن از دولت بریتانیا خواست تا به وی مصونیت دیپلماتیک اعطا کنند؛ پیشنهادی که رد شد. 

وکلای آقای آسانژ می‌گویند که پرونده شکایت علیه وی در سوئد مختومه اعلام شده و از سوی دیگر موکلشان با ناراحتی‌های جسمی و روحی مواجه است اما به دلیل اقامت اجباری در سفارت اکووادور از دسترسی به خدمات درمانی محروم است. 

طرفداران ژولیان آسانژ می‌گویند که وی یک قهرمان دفاع از حق آزادی اطلاعات و شفافیت داده‌ها است اما سیاستمداران بسیاری از کشورها از افشای اطلاعات محرمانه خود از سوی او خشمگین هستند.

با وجود عدم لغو قرار بازداشت، قاضی رسیدگی کننده به پرونده آقای آسانژ گفته است که تا یک هفته دیگر/ ۱۳ فوریه درباره مطابقت این قرار بازداشت با منافع عمومی تصمیم خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین نبرد حقوقی بنیانگذار ویکی‌لیکس در دادگاه بریتانیا برای جلوگیری از استردادش به آمریکا

هزاران نیروی امنیتی اکوادور برای کشف اسلحه و مهمات به زندان‌ها یورش بردند

رهبر یکی از گروه‌های تبهکار اکوادور در زندان «ناپدید» شد