سازمان ملل سوریه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد

سازمان ملل سوریه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بررسی گزارش‌ها درباره ادعای استفاده از گاز کلر در دوما و سراقب آغاز شده است

آگهی

پائولو پینریو، رئیس کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در سوریه دولت بشار اسد را به ارتکاب جنایات جنگی در غوطه شرقی دمشق و سراقب در ادلب متهم کرد.

این کمیسیون ویژه ملل متحد روز سه‌شنبه ۶ فوریه/۱۷ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی‌ گزارش‌های متعدد از کاربرد گاز ممنوع کلر در جریان بمباران مناطق مسکونی در منطقه دوما واقع درغوطه شرقی در استان ریف دمشق و شهر سراقب در استان ادلب آغاز شده است.

آقای پینریو محاصره غوطه شرقی را به دلیل بمباران بدون تفکیک نظامیان و غیرنظامیان و همچنین به گرسنگی کشاندن شهروندان، به ارتکاب جرایم بین‌المللی متهم کرد.

این گزارش که در ژنو منتشر شده، می‌گوید بمباران‌های ۴۸ ساعته گذشته بیمارستان‌های غوطه «مناطق ادعایی موسوم به کاهش تنش را به سخره گرفته است.»

منطقه غوطه شرقی در نزدیکی پایتخت سوریه، از سال ۲۰۱۳ در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد. گروه جیش‌الاسلام که تحت حمایت عربستان سعودی است، کنترل بسیاری از محله‌های غوطه را در اختیار دارد.

 دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در جریان بمباران‌های هواپیماهای سوری، تنها در روز سه‌شنبه ۳۵ نفر از جمله ۱۶ غیرنظامی جان خود را در این منطقه از دست داده و ۱۶۰ نفر زخمی شدند. رامی عبدالرحمن، مدیر این سازمان می‌گوید دست‌کم سه کودک در جریان حملات روز سه‌شنبه جان باخته اند. 

 سازمان ملل متحد خواستار قطع فوری حملات به غوطه شرقی دست‌کم برای یک دوره یک ماهه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد