حمله هوایی به غوطه شرقی ۲۳ کشته برجای گذاشت

غوطه شرقی، سوریه
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته دیده‌بان سوری حقوق بشر در این حملات چندین ساختمان فروریخته‌اند و در چند مورد کل خانواده زیر آوار مدفون شدند.

آگهی

به گفته دیده‌بان سوری حقوق بشر در جریان حمله هوایی به غوطه شرقی در سوریه دست‌کم ۲۳ غیرنظامی از جمله ۵ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

این گروه می‌افزاید که در ۴۸ ساعت گذشته مجموعا ۱۱۰ غیرنظامی در حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه در غوطه شرقی کشته شده‌اند. تنها در حمله روز دوشنبه ۸۰ نفر از جمله ۲۲ کودک و ۲۱ زن جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته دیده‌بان سوری حقوق بشر در این حملات چندین ساختمان فروریخته‌اند و در چند مورد تمام اعضای خانواده زیر آوار مدفون شده‌اند.

غوطه شرقی در حومه دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد و از سال ۲۰۱۳ تحت اشغال نیروهای جیش الاسلام و فلیق الرحمان است. نیروهای ارتش سوریه از همین سال غوطه شرقی را تحت محاصره قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد از هر ۱۲ کودک در غوطه شرقی، ۵ نفر از سوء تغذیه رنج می‌برند. در نوامبر سال ۲۰۱۷، دولت سوریه به کاروان حامل کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل اجازه داد وارد این منطقه شوند.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

عکس از رویترز
غوطه شرقیعکس از رویترز

حمله هوایی اسرائیل از آسمان لبنان

همزمان تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل بامداد چهارشنبه مواضع نظامی در این کشور را هدف حمله هوایی قرار داده‌اند. به گفته مقامات سوریه هواپیماهای اسرائیل از آسمان لبنان و بدون ورود به حریم هوایی سوریه اقدام به پرتاب راکت کرده‌اند. دولت دمشق می‌گوید اغلب راکت‌های اسرائیلی را سرنگون کرده با این وجود تعدادی از آنها به هدف برخورد کرده‌اند.

هنوز جزییاتی از اهدافی که مورد اصابت موشک قرار گرفته‌اند و میزان تخریب منتشر نشده است. ارتش سوریه در بیانیه‌ای اسرائیل را «مسئول پیامدهای خطرناک این تجاوز» خواند. 

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه؛ ۷۷ غیرنظامی در حملات هوایی به غوطه شرقی کشته شدند

سایه قحطی بر سر کودکان سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد