واکنش شدید وزارت خارجه ایران به تصمیم شرکت سامسونگ

واکنش شدید وزارت خارجه ایران به تصمیم شرکت سامسونگ
Copyright By sipo - Ministry of Foreign Affairs, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=21948782
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر کره جنوبی در دیدار با مقامات وزارت خارجه ایران گفته است که کشورش در این «سو تفاهم» نقشی نداشته و موضوع را «بدلیل اهمیت و حساسیت دنبال» می‌کند.

آگهی

در پی تصمیم عدم اهدای گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، وزارت امور خارجه ایران سفیر کره جنوبی را احضار کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه این تصمیم را «غیراخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی‌های المپیک» خواند و گفت که اگر سامسونگ عذرخواهی نکند این موضوع در روابط تجاری میان این شرکت و ایران «تاثیر شدیدی» خواهد گذاشت.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

عکس از رویترز
نمونه گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ عکس از رویترز

به گزارش خبرگزاری ایرنا سفیر کره جنوبی در دیدار با مقامات وزارت خارجه ایران گفته است که کشورش در این «سو تفاهم» نقشی نداشته و «طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را بدلیل اهمیت و حساسیت دنبال» می‌کند. به گفته سفر کره جنوبی، نه دولت این کشور و نه شرکت سامسونگ در توزیع اقلام اهدایی نقشی ندارند. 

همزمان به گفته برخی رسانه‌های محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگو با سفیر کره جنوبی گفته است که در صورتی که سامسونگ عذرخواهی نکند استفاده از گوشی ساخت این شرکت را متوقف خواهد کرد. گفته می‌شود که تلفن همراه آقای ظریف گوشی ساخت شرکت کره‌ای سامسونگ است.

بیشتر بخوانید:

عکس از رویترز
پوستر تبلیغاتی کره شمالی برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸عکس از رویترز

تحریم‌ها علیه ایران و کره شمالی

علاوه بر ایران، ورزشکاران کره شمالی نیز از دریافت هدایایی شرکت سامسونگ محروم شده‌اند. تحریم فروش کالاهای لوکس به ایران و کره شمالی دلیل این محرومیت اعلام شده است. گوشی‌های اهدایی شرکت سامسونگ، گلکسی نوت ۸ هزار و ۱۰۰ دلار قیمت دارند و کالای لوکس محسوب می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز کمیته بین المللی المپیک مسئول توزیع کالاهای اهدایی حامیان مالی بازی‌های المپیک است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سامسونگ به پرداخت ۵۳۳ میلیون دلار به اپل محکوم شد

کمیتۀ بین‌المللی المپیک از ایران عذرخواهی کرد

اپل سامسونگ را پشت سر گذاشت