مقام رسمی آمریکا: روسیه به سامانه‌های انتخاباتی نفوذ کرده بود

مقام رسمی آمریکا: روسیه به سامانه‌های انتخاباتی نفوذ کرده بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم مانفرا معتقد است که بدون شک دولت روسیه در این حملات سایبری دست داشته است ولی هیچ مدرکی مبنی بر تغییر سامانه انتخاباتی وجود ندارد.

آگهی

مقام آمریکایی حافظ امنیت انتخابات در برابر نفوذ اینترنتی اعلام کرد در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، روسیه توانسته است به سامانه اطلاعات ثبت‌شده رای‌دهندگان چند ایالات این کشور نفوذ کند.

جانت مانفرا، رئیس امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی، گفت که نمی‌تواند درباره اطلاعات طبقه بندی شده صحبت کند با این حال اظهار داشت: «در انتخابات سال ۲۰۱۶ ما شاهد هدف قرار گرفتن سامانه انتخاباتی در ۲۱ ایالت بودیم ولی تعداد بسیار ناچیزی از این حملات موفق به نفوذ در سامانه شد».

خانم مانفرا معتقد است که بدون شک دولت روسیه در این حملات سایبری دست داشته است ولی هیچ مدرکی مبنی بر تغییر سامانه انتخاباتی وجود ندارد.

پیش از این رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفته بود: «اگر قصد روس‌ها مداخله است، آنها بالاخره راهی برای این کار پیدا خواهند کرد». او معتقد است روسیه از حالا به دنبال یافتن راهی برای مداخله در انتخابات در پیش روی کنگره است.

جن جانسون وزیر امنیت داخلی در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا نیز به ان بی سی گفت: «ما موفق به تشخیص دست داشتن دولت روسیه در نظارت و بررسی سایبری سامانه‌های ثبت نام رای دهندگان شدیم».

جانسون معتقد است که این حملات زنگ خطری است برای برگزاری انتخابات در آمریکا و ابراز نگرانی کرد که دولت کاری برای افزایش امنیت سایبری انجام نداده است.

رییس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، ججورج دبلیو بوش که در یک مراسم در ابوظبی سخنرانی می کرد، مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تائید کرد و گفت: « رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تمامیت خواه است. او نمی گوید چگونه می توانیم برنده- برنده باشیم. در عوض می گوید من چگونه می توانم برنده باشم و تو بازنده؟»

بوش در ادامه دخالت یک کشور خارجی در انتخابات آمریکا را مشکل ساز خواند.

بیشتر بخوانید: دونالد ترامپ به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اذعان دارد

در ماه سپتامبر سال گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا به مقامات آمریکایی اطلاع داده بود هکرهای دولت روسیه تلاش کرده‌اند به دستگاه‌های اخذ رای در ۲۱ ایالت آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نفوذ کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامزد ریاست اف‌بی‌آی: تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تخطئه‌آمیز نیست

حمایت بایدن از موضع سناتوری که خواستار انتخابات زودرس در اسرائیل شده بود

چالش تازه دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴: حمایت بایدن از اسرائیل و از دست دادن آرای عرب‌ها و مسلمانان