روسیه: آمریکا مانع آغاز مذاکرات صلح افغانستان می‌شود

روسیه: آمریکا مانع آغاز مذاکرات صلح افغانستان می‌شود
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتقاد مسکو از آمریکا در حالی مطرح می‌شود که یک دیپلمات ارشد روسیه روز پنجشنبه از وجود نشانه‌هایی مبنی بر اجازه آمریکا به جنگجویان داعش برای نفوذ در افغانستان سخن گفته بود.

آگهی

وزارت خارجه روسیه می‌گوید آمریکا پیشنهاد مسکو برای میانجیگری و برگزاری مذاکره بین دولت افغانستان و طالبان را نادیده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، وزارت خارجه روسیه در عین حال از آمادگی این کشور برای هماهنگی تلاش‌ها با واشنگتن برای آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و گروه طالبان خبر داد.

روسیه همچنین فشار ارتش آمریکا بر طالبان را مانع آغاز مذاکرات صلح در افغانستان دانست.

انتقاد وزارت خارجه روسیه از آمریکا در حالی مطرح می شود که یک دیپلمات ارشد روسیه روز پنجشنبه از وجود نشانه‌‌هایی مبنی بر اجازه آمریکا به جنگجویان داعش برای نفوذ در افغانستان سخن گفته بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در امور افغانستان در گفتگو با خبرگزاری تاس اظهار داشته بود: «بنا به شهادت شاهدان عینی افراط‌گرایان و سلاح‌های آنها اغلب با بالگرد به خاک افغانستان منتقل شده‌اند.»

وی افزود: «با در نظر گرفتن کنترل آمریکا و ناتو بر آسمان افغانستان و با وجود انکار آنها دلایل زیادی مبنی بر همدستی با افراط‌گرایان وجود دارد، یا حداقل می توان گفت آمریکا و ناتو مانع این پروازها نشده‌اند.»

انتقادات مسکو از آمریکا و ناتو در حالی مطرح می‌شود که محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان چند روز پیش در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی، ایران و روسیه را به برقراری رابطه با طالبان متهم کرده بود.

به گفته رئیس امنیت ملی افغانستان، تهران و مسکو به بهانه مبارزه طالبان با گروه داعش، کمک‌هایی به طالبان کرده‌اند. هر چند که به گفته وی این کمک‌ها به اندازه‌ای که تبلیغ آن شده، نبوده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لاوروف: نیروهای آمریکا بدون اجازه دمشق در خاک سوریه حضور دارند

ارتش آمریکا ویدئوی بمباران مواضع طالبان را منتشر کرد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد