حزب الله لبنان از آغاز «مرحله استراتژیک جدید» برای مقابله با اسرائیل خبر داد

حزب الله لبنان از آغاز «مرحله استراتژیک جدید» برای مقابله با اسرائیل خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب الله لبنان روز شنبه با صدور بیانیه ای ضمن تمجید از سرنگون شدن جنگنده اسرائیلی، تحرکات هوایی و زمینی تل آویو علیه مواضع سوریه و زیر ساخت های نظامی این کشور را بشدت محکوم کرد.

آگهی

حزب‌الله لبنان از سرنگون شدن جنگنده اف-16 اسرائیل توسط رژیم سوریه بعنوان «آغاز یک مرحله جدید استراتژیک» یاد کرد. این گروه شبه نظامی شیعه که روابط نزدیکی با تهران و دمشق دارد در بیانیه ای روز شنبه خود با اشاره به سرنگون شدن جت اسرائیل آورده که اتقاقات امروز نشاندهنده آنست که معادلات قبلی حاکم بر منطقه بطور قطع بر هم خورده و استراتژی جدیدی برای مقابله با نقض حریم هوایی و خاک سوریه آغاز شده است.

تصاویر منتشر شده در رسانه ها حکایت از حضور همزمان کاروان طرفداران حزب الله در جاده مرزی لبنان و اسرائیل دارد. در این تصاویر ویدیویی طرفداران حزب الله شادی کنان و با در دست داشتن پرچم های زرد رنگ به نقطه مرزی اسرائیل نزدیک می شوند.

بیشتر بخوانید:

تل آویو: ایران و سوریه با آتش بازی می کنند

جانشین فرمانده سپاه ایران: می توانیم برای اسرائیل جهنم بسازیم

به گزارش رویترز حزب الله در این بیانیه ضمن تمجید از تقابل نیروهای ارتش سوریه با جنگنده های اسرائیلی، «تجاوز» هوایی تل آویو به خاک سوریه را نیزمحکوم کرده و بر آمادگی خود در دفاع از سوریه تاکید کرده است.

در همین حال نیروهای حامی بشار اسد هم تاکید کرده اند که از این پس به اقدامات «تروریستی» اسرائیل «پاسخی جدی» خواهند داد. خبرگزاری دولتی سوریه نیز ساعتی پس از سرنگونی جنگنده اسرائیل از واکنش دفاع هوایی سوریه به «تهاجم جدید اسرائیل» خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو: ضربه ای مهلک به ایران و سوریه وارد کردیم

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد

مرگبارترین حمله به غیر نظامیان لبنان از آغاز جنگ غزه؛ حزب‌الله: اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت