یک شهروند اسپانیایی به جرم تمسخر عیسی مسیح محکوم شد

یک شهروند اسپانیایی به جرم تمسخر عیسی مسیح محکوم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محکومیت یک اسپانیایی که تصویر مونتاژ شده عیسی مسیح را روی اینستاگرام خود گذاشته، با مخالفت و انتقادات فراوان گروه های حقوق بشری مواجه شده است.

آگهی

نهادهای مدافع حقوق بشر در اسپانیا کمپینی را در دفاع از یک شهروندان این کشور که بدلیل کاریکاتوری از عیسی مسیح محکوم شده است براه انداخته اند. دانیل سرانو، روی صفحه اینستاگرام خود با فوتومونتاژ تصویری از خود و عیسی مسیح که گوشواره و حلقه بر بینی دارد گذاشته است. این تصویر برای این اسپانیایی دردسرساز شده است. 

این کارگر اهل اندلوس به دلیل انتشار این عکس ۴۸۰ یورو و «حرکتی شرم آور» جریمه شده است. محکومیت مالی درنظر گرفته شده برای او در راستای به « سخره کشیدن عیسی مسیح و برادری و برابری خواهی او» عنوان شده است.

آقای سرانو به روزنامه ال داریو، اسپانیا گفته است که نمی داند چگونه می تواند این جریمه را پرداخت کند چرا که ده روز کاری در برداشت زیتون می تواند پرداخت چنین جریمه گرانی را عملی کند.

بسیاری از شهروندان اسپانیایی در دفاع از این کشاورز تصاویر مونتاژ شده ای از عیسی مسیح را در صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اند و پیامبر مسیحیان جهان را به سخره گرفته اند.

ژواکیم اوریاس، یک وکیل مشهور اسپانیایی می گوید انتشار این اثر در راستای آزادی عقیده و بیان و انتقاد از مذاهب در اروپا است و گفته که این کشاورز می تواند به دیوان حقوق بشر اروپا شکایت کند. دانیل سرانو ۲۴ ساله است. وی نهایتا در مشاوره با وکیل خود تصمیم گرفته است مبلغ ۴۸۰ یورو را پرداخت کند و قصد دادخواهی از دادگاه تجدیدنظر و یا مراجع قضایی اروپایی را ندارد. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای یک خانواده به اتهام شکنجه گروهی و قتل در فرانسه محاکمه شدند

دیدار آنگلا مرکل از ترکیه؛ آزادی بیان و دیدگاههای متفاوت درباره «تروریسم اسلامی»

خبرهای بروکسل؛ دفاع سازمان ملل از آزادی بیان در ترکیه