ولنتاین؛ ثبت ازدواج در فرودگاه لاس وگاس برای زوج‌های عجول

ولنتاین؛ ثبت ازدواج در فرودگاه لاس وگاس برای زوج‌های عجول
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آمریکا بسیاری از افراد به خصوص زوج های عجول در آستانه فرا رسیدن روز ولنتاین سعی می کنند خود را به شهر لاس وگاس برسانند تا از تسهیلات ویژه ای که به مناسبت این روز برای ازدواج آسان و سریع در نظرگرفته شده استفاده کنند.

آگهی

چهاردم فوریه که در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه به نام سن ولنتاین یا «روز عشاق» نامیده شده از جمله سنت هایی است که در عصر مدرن با همان شدت و حرارت در فرهنگ غرب گرامی داشته می شود. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که طی سالهای اخیر و پس از فراگیر شدن رسانه های شخصی و شبکه های اجتماعی، پاسداشت این روز به نحوی مورد توجه نسل جوان قرار گرفته که در بسیاری از کشورهای دور از فرهنگ غرب، به خصوص در میان ایرانیان نیز علاقه و گرایش به بزرگداشت این رویداد فرهنگی ترویج یافته است.

در آمریکا بسیاری از افراد به خصوص زوج های عجول در آستانه فرا رسیدن روز ولنتاین سعی می کنند خود را به شهر لاس وگاس برسانند تا از تسهیلات ویژه ای که به مناسبت این روز برای ازدواج آسان و سریع در نظرگرفته شده استفاده کنند.

از جمله جالب ترین این تدابیر صدور مجوز ازدواج در فرودگاه است، به نحوی که زوج های علاقمند به ازدواج فست فودی می توانند در خروجی سالن تحویل بار در فرودگاه لاس وگاس مدارک مورد نیاز دال بر ثبت ازدواج خود را دریافت کنند.

مسئولان شهرستان کلارک، واقع در ایالت نوادا که مدیریت امور مربوط به ازدواج در لاس وگاس را بر عهده دارند چند روز مانده به روز ولنتاین دستور گشایش دفتری موقت و چند روزه را برای صدور مجوز ازدواج در فرودگاه بین المللی مک کاران صادر کرده بودند. این دفتر از روز شنبه میزبان انبوهی از زوج های عجول و علاقمند به ازدواج بود که به هر نحوی سعی کرده بودند خود را به این شهر برسانند.

بیشتر بخوانیدروز سنت ولنتاین یا روز عشاق چه روزی است؟

استفانی که برای ازدواج با کیشا از شهر دالاس به لاس وگاس سفر کرده در باره برقراری این تسهیلات ویژه می گوید: «بسیار خوشحالم که چنین تدابیری در نظر گرفته شده، زیرا در غیر این صورت باید پس از رسیدن به فرودگاه، به دفتر ثبت ازدواج در کلارک مراجعه می کردیم و در آنجا کلی انتظار می کشیدیم. این خود به اندازه کافی استرس زاست. اما حالا با دفتری که در فرودگاه تعبیه شده کار به سرعت و بدون تشریفات انجام می شود و این بسیار عالی است.»

این سرویس ویژه قرار است تا هفدهم فوریه دایر باشد. صدور مجوز ازدواج در این دفتر ۷۷ دلار هزینه به همراه دارد. صنعت مرتبط با ازدواج سالانه بیش از دو میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد محلی به همراه دارد.

شهرستان کلارک که لاس وگاس مرکز آن محسوب می شود هر سال ۸۰ هزار سند ازدواج صادر می کند و از این حیث در میان دیگر شهرهای بزرگ آمریکا رکورد دار است.

لاس وگاس در روز سن ولنتاین بیش از ۱۵۰۰ مجوز ازدواج صادر می کند که این میزان تقریبا دوبرابر یک روز معمولی است. امسال با توجه به اینکه ولنتاین دو روز پیش از سال نو چینی ها واقع شده و برای آمریکایی ها نیز شروع یک تعطیلات پایان هفته سه روزه محسوب می شود انتظار می رود تعداد مزدوجین در این روز بیشتر از سالهای گذشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بارش برف بی‌سابقه در لاس‌ وگاس

ولنتاین و چالش‌‌های مردم افغانستان برای جشن «روز عشاق»

افسر پلیس لاس وگاس به دلیل حمله به سه کازینو و سرقت ۱۶۵ هزار دلار گناهکار شناخته شد