انتقاد احمدی‌نژاد از «خودکشی» در زندان‌های قوه قضائیه تا وظایف رهبر

 انتقاد احمدی‌نژاد از «خودکشی» در زندان‌های قوه قضائیه تا وظایف رهبر
Copyright عکس از خبرگزاری ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

احمدی نژاد با اشاره به مرگ چندین معترض ناآرامی‌های اخیر در زندان گفت: «افراد را بدون ملاحظه دستگیر می کنند، جنازه را تحویل می دهند و بعد هم می گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است.» وی همچنین افزود : «معلوم است که ملت نمی تواند باور کند.»

آگهی

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران با حضور در مقابل دادگاه تجدید نظر حمید بقایی در جمع مردم سخن گفت. وی از قوه قضائیه بابت بازداشت‌های «بدون ملاحظه» و موضوع «خودکشی» افراد در زندان و متهم کردن آنان به اعتیاد انتقاد کرد. وی همچنین در سخنان خود، نپذیرفتن «مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه ها» توسط علی خامنه‌ای رهبر ایران را نقد کرد. 

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به مرگ چندین معترض بازداشت‌‌شده در ناآرامی‌های اخیر در زندان‌های ایران گفت: «یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده بخاطر فقر شرمنده است به محض اینکه صدایش درمی آید، دستگیر می شود و می برند در زندانها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می کنند، جنازه را تحویل می دهند و بعد هم می گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است...»

بیشتر بخوانید:

حمیدرضا بقایی در حال ورود به دادگاه تجدید نظر

از ورود آقای احمدی نژاد و اسنفدیار رحیم مشایی به دادگاه تجدید نظر حمیدرضا بقایی جلوگیری به عمل آمد. رئیس جمهوری پیشین ایران که روی پله‌های دادگاه ایستاده بود گفت: «امروز متاسفانه یکی از مهمترین مجموعه هایی که باید حافظ حقوق ملت باشد، در مقابل ملت است، کوچکترین انتقاد، کوچکترین اعتراض با شدیدترین رفتار مواجه می شود.»

رئیس جمهوری پیشین ایران همچنین با تاکید بر اینکه مسئولان بررسی چنین اموری باید مورد اعتماد مردم باشند، بدون اشاره مستقیم به درگذشت کاووس سیدامامی، فعال محیط زیست افزود: «بدون اینکه یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آنها را تایید کند، یکطرفه می زنند و می روند. معلوم است که ملت نمی تواند باور کند.»

محمود احمدی‌نژاد در مقابل دادگاه تجدید نظر استان تهران

محمود احمدی‌نژاد در ادامه به نوعی علی خامنه‌ای، رهبر ایران را مورد انتقاد قرار داده و گفت: «به کجا باید شکایت کنیم؟ جایی نیست، رهبری هم که می گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه ها به عهده ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می شود چه کار باید بکند؟ به کجا باید مراجعه کند؟ به خودشان؟ اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی آمد. چه راهی در برابر ملت باقی می ماند؟ ملت به کجا باید شکایت کند از دست کسانی به مردم ظلم می کنند؟ این یک سوال اساسی است.»

محمود احمدی نژاد در پایان با ابراز امیدواری از اصلاح امور گفت: «جای دنیا ظلم پایدار بوده که اینجا بخواهد پایدار باشد؟» وی مسئولان قوه قضائیه خطاب قرار داده و افزود:«فعلا دست شماست. اما به لطف خدا به همت ملت، به زودی شرایط کشور به نفع ملت به نفع آرمانهای انقلاب به طور اساسی تغییر خواهد کرد.»

احمدی نژاد در پایان اظهار داشت: «گفته بودند دادگاه علنی است، ما آمده بودیم در دادگاه علنی شرکت کنیم که می‌گویند ممنوع است، در آن‌جا چه می‌گذرد خدا می‌داند.»

اسفندیار رحیم‌مشائی نیز که همراه با احمدی نژاد در مقابل دادگاه تجدید نظر استان تهران حاضر شده بود با انتقاد از ممانعت از حضور آنان در دادگاهی گفت‌: « آقای احمدی‌نژاد هدفش این بود که بیاید و از حق قانونی ملت دفاع کند و آن حق برگزاری دادگاه علنی است، احمدی‌نژاد می‌خواهد ببیند آیا او را در جلسه دادگاه راه می‌دهند یا خیر.»

اسنفندیار رحیم‌مشائی در مقابل دادگاه تجدید نظر حمید بقایی

جلسه دادگاه اولیه رسیدگی به پرونده آقای بقایی، معاون اجرایی دولت دهم در تاریخ ۲۵ و ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۶ در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد. اتهامات وی شامل تصرف غيرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی بود. وی در آذر ماه امسال در کانال تلگرامی از صدور حکم ۶۳ سال زندان توسط این دادگاه برای خود خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

 ۶۳ سال زندان برای حمیدرضا بقایی

 وکیل حمید بقایی: موکل من علیه دادستان تهران شکایت می‌کند

حمید بقایی پس از آزادی از زندان قوه قضائیه را دروغگو خواند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اظهارات ضد و نقیض نمایندگان درباره ویدئوی لحظات پیش از مرگ کاووس سیدامامی

سخنگوی قوه قضائیه از برگزاری دادگاه قتل داریوش مهرجویی خبر داد؛ «آراء دو پرونده تتلو به او ابلاغ شد»

۵۰۰ روز بازداشت در ایران؛ خانواده زندانی فرانسوی: هیچ اطلاعی از روند رسیدگی به پرونده نداریم