سیریل رامافوسا رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی شد

سیریل رامافوسا رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«کنگره ملی آفریقا» به جاکوب زوما رئیس جمهوری پیشین این کشور ۴۸ ساعت فرصت داده بود تا از سمت خود کناره‌ گیری کند.

آگهی

مجلس آفریقای جنوبی روز پنجشنبه سیریل رامافوسا به ریاست جمهوری این کشور برگزید. وی تنها نامزد رسمی برای این مقام بود. این امر به فاصله چند ساعت از کناره گیری جاکوب زوما، رئیس جمهور مستعفی این کشور روی داد.

سیریل رامافوسا که ۶۵ سال دارد برنامه سیاسی خود را بر از میان برداشتن فساد و بهبود اقتصاد کشور متمرکز کرده است.

حزب «کنگره ملی آفریقا» به رهبری آقای رامافوسا، پیش از این به جاکوب زوما، که با اتهام فساد مالی روبرو است، ۴۸ ساعت زمان داده بود تا از سمت خود کناره‌ گیری کند یا با رأی عدم اعتماد روبرو شود.

بیشتر بخوانید: 

در این میان اعضای یکی از احزاب مخالف به نام «مبارزان آزادی اقتصادی» صحن مجلس را ترک کردند. این حزب به جای تصمیم «کنگره ملی آفریقا» برای تعیین رئیس‌جمهوری، خواستار برگزاری انتخابات شده بود.

سیریل رامافوسا اولویت خود را احیای اقتصاد آسیب‌دیده آفریقای جنوبی قرار داده و این امر موج تازه‌ای از امیدواری را در این کشور به همراه داشته است، کشوری که صنعتی‌ترین اقتصاد قاره سیاه را دارد. اما رسیدن به این هدف دشوار به نظر می‌رسد است چراکه نرخ بیکاری کنونی در این کشور ۳۰ درصد است،‌ رقمی که در مورد جوانان به نزدیک ۴۰ درصد نیز می‌رسد.

تحلیلگران می‌گویند که از زمان قدرت‌ گیری حزب کنگره ملی آفریقا در سال ۱۹۹۴ آقای رامافوسا به این مقام چشم داشته و امیدوار بوده نلسون ماندلا وی را جانشین خود سازد، اما پس از ریاست جمهوری جاکوب زوما وی چند سالی به تجارت روی آورد تا سرانجام توانست به رویای خود یعنی مقام ریاست جمهوری دست یابد.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان آفریقای جنوبی به ادامه کار جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری رای داد

کودتا در گابن؛ نظامیان دولت و پارلمان را منحل کردند

هیات میانجی‌گر آفریقایی برای ملاقات با پوتین به روسیه رفت؛ زلنسکی: مذاکره‌ با مسکو انجماد نبرد است