نسرین ستوده به یورونیوز: وثیقه نرگس حسینی آماده است/ اعظم جنگروی بازداشت شد

اعظم جنگروی
اعظم جنگروی
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناهید خداکرمی، نماینده شورای شهر تهران نیز به دستگیری اعظم جنگروی اعتراض و مخالفت خود را با قانون حجاب اجباری اعلام کرد.

آگهی

نسرین ستوده، وکیل پرونده نرگس حسینی گفت وثیقه ۶۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت «دختر دوم خیابان انقلاب» آماده شده است.

ستوده روز جمعه ۲۷ بهمن در گفتگو با خبرنگار یورونیوز با تأئید این که با نرگس حسینی دیدار کرده و وکالت او را رسما بر عهده گرفته، گفت: «من همچنان پیگیر پرونده هستم. وثیقه ۶۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت نرگس دو روز پیش آماده شد، اما به دلیل تعطیلی آخر هفته موفق به تحویل وثیقه نشدیم.»

نرگس حسینی

پیشتر دادستان برای اتهام نرگس حسینی‌ وثیقه سنگین ۵۰۰ میلیون‌ تومانی مقرر کرده بود. او دومین دختری است که پس از ویدا موحد، «دختر خیابان انقلاب»، همانند او در روز نهم بهمن در خیابان انقلاب تهران بر بالای یک سکو رفت و با قرار دادن روسری خود بر سر یک تکه چوب، به طور نمادین مخالفت خود با قانون حجاب اجباری را اعلام کرد.

خانم ستوده ضمن یادآوری این موضوع که وکالت این پرونده را به همراه آرش کیخسروی به طور مشترک بر عهده دارد، همچنین گفت که پنجم اسفند ماه به عنوان تاریخ نخستین نشست دادگاه موکلش تعیین شده است.

او پیش از این به یورونیوز گفته بود که وکالت پرونده یکی از «دختران خیابان انقلاب» را بر عهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض نمادین زنان ایران: نسرین ستوده وکیل یکی از «دختران خیابان انقلاب» می‌شود

ویدا موحد درست چند روز پیش از آغاز نا‌آرامی‌های دی ماه گذشته در خیابان انقلاب تهران با بالا رفتن از سکویی روسری خود را سر چوبی بسته و در سکوت به قانون حجاب اجبرای اعتراض کرده بود.

معترضی دیگر: اعظم جنگروی

پس از حرکت ویدا موحد و نرگس حسینی و با ادامه اعتراض نمادین زنان و دختران ایران به قانون حجاب اجباری، چندین نفر از این معترضان بازداشت شدند. آخرین مورد از معترضان بازداشت شده زن جوانی به نام اعظم جنگروی بود که در روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه در خیابان انقلاب تهران، تقاطع وصال دستگیر شد.

اعظم جنگروی با معرفی خود در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک کنشگر سیاسی حامی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در پستی که درست پیش از حرکت اعتراضی خود منتشر کرد گفته بود که به هیچ فرد یا گروهی در ایران یا خارج وابسته نیست.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ویدئویی که از لحظه دستگیری جنگروی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که مأموران پلیس با خشونت او را پائین آورده و در برابر دیدگان رهگذران او را با خودرو از محل دور می‌کنند.

واکنش نماینده شورای شهر

با انتشار تصاویری از دستگیری اعظم جنگروی، واکنش‌ها در فضای مجازی به دستگیری مخالفان حجاب اجباری از سر گرفته شد.

در این میان ناهید خداکرمی، نماینده شورای شهر تهران نیز به دستگیری اعظم جنگروی اعتراض کرد. او در اعتراض به حرکت خشن مأموران در صفحه توئیتر خود نوشت: «کدام گناهش بیشتر است؟ موهای اعظم جنگروی یا دست‌های آن مرد؟»

خداکرمی حتی از این هم فراتر رفته و در توئیت دیگری مخالفت خود را با اجبار حجاب به زنان اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همسر نسرین ستوده: نیروهای اطلاعات خانه‌مان را تفتیش کردند

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟