علی آقامحمدی: به میرحسین موسوی گفتم مردم اهل رای‌ هستند، چریک نیستند

 علی آقامحمدی: به میرحسین موسوی گفتم مردم اهل رای‌ هستند، چریک نیستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آقامحمدی: پیش از انتخابات سال ۸۸ در مجمع تشخیص به میرحسین موسوی گفتم که موضعش را درباره ولایت فقیه و برنامه اقتصادی‌اش روشن کند.

آگهی

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از معتمدان رهبر جمهوری اسلامی در برنامه دستخط که جمعه شب از شبکه ۵ سیما پخش شد، گفت که به میرحسین موسوی گفته است مردمی که به خیابان آمده‌ اند اهل رای‌اند، چریک نیستند.

آقا محمدی در حالی که می خندید ادامه داد: «تعبیرم این بود که مردم اهل رای هستند، چریک نیستند. در این حد می‌توانید از اینها استفاده کنید. ممکن است تعدادی از اینها هرکاری بخواهید بکنند، ولی تعداد تعیین کننده‌ای نیستند و به دردی نمی‌خورند. ایشان به من گفت یعنی من هم مانند دو سه نفری که آمده بودند، توبه کنم؟ گفتم هرگز! چنین حرفی نمی‌زنم ولی خودتان اداره کنید، آن هم به اقدام بعدی منجر نشد.» وی اشاره‌ای به هویت «دو سه نفری که توبه کردند» نکرد.

آقامحمدی در این مصاحبه می گوید که هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی با طرح بازشماری صندوق های رای موافق بودند اما میرحسین موسوی موافقت نکرد و این طرح برای خاتمه دادن به مشکل به نتیجه نرسید.

او همچنین می گوید که رهبری اجازه بازشماری تمام آراء انتخابات ۸۸ را هم صادر کرده بود. پیش از این هم برخی رسانه‌های اصولگرا به نقل از منابعی، خبر از موافقت رهبر ایران با بازشماری تمام آرای آن انتخابات منتشر کرده بودند.

علی آقامحمدی که در جریان بازشماری تعدادی از صندوق های رای در جریان انتخابات ۸۸ بعنوان نماینده رهبری ماموریت یافته بود، همچنین گفته است که پیش از انتخابات سال ۸۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به میرحسین موسوی گفته که موضعش را درباره ولایت فقیه و برنامه اقتصادی اش روشن کند.

او در این باره گفت:‌ «گفتم آن زمان که نخست وزیر بودید مدل اقتصادی که فکر می‌کردید، دیگر الان شدنی نیست. صحبت دیگر درباره ولایت فقیه بود. گفتم بالاخره یک حرف‌هایی زدی؛ آن ها چه می‌شود. بالاخره الان می خواهید بیاید در این موقعیت رهبری نظام وجود دارد، تمکین شما چه می‌شود؟ ایشان گفت بعداً با هم صحبت کنیم. گفتم پس خواهش می‌کنم وقت بگذارید چون این نکته کلیدی است برای ما. این وقت را هم نگذاشت.»

آقا‌محمدی که حضورش در جریان امضای قرارداد دولت حسن روحانی با شرکت توتال فرانسه در تیرماه ۱۳۹۶ در کنار زنگنه وزیر نفت خبرساز شده بود، همچنین گفته است: «سر داستان نماز عید فطر رفتیم و دیدم از دفتر آقای مهندس زنگ زدند که فلانی بیاید. ما هم این تیمی که بودند، صدا کردیم و گفتیم مهندس ما را خواسته بیایید با هم برویم. خدمت ایشان رفتیم. ایشان گفتند دیدید چه شد؟ گله کردند. ایشان گفتند چطوری؟ گفتم الان گذشته و کاری نمی‌شود کرد. رو به جلو برویم. من به ایشان پیشنهاد دادم این کار را در خیابان اداره کنید و هر چه وقت می‌خواهید بگیرید و کار را مدیریت کنید. تمامش کنید و در خیابان چه کار می‌شود کرد؟»

آقا محمدی در پاسخ به این سوال که در زمانی که در صدا و سیما مسئولیت داشتند اجازه ندادید اعترافات متهمان قتل های زنجیره‌ای از تلویزیون پخش شود، گفت:‌«من چنین کاری نکردم. دست ما نبود.»

علی آقا‌محمدی همچنین از راه اندازی باشگاه خبرنگاران جوان صحبت کرده است و گفته است این باشگاه را راه انداختیم چون کسانی که آنجا کار می کردند «جینگیل» بودند و دانشگاه راهشان می دادند و می توانستند از دانشگاه فیلم بگیرند و برای ما بیاورند، در صورتی که دوربین صدا و سیما را به دانشگاه راه نمی دادند و در مواردی این دوربین ها را دانشجویان شکسته بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میرحسین موسوی در بیمارستان مورد معاینه قلب قرار گرفت