مشاور امنیت ملی آمریکا: زمان اقدام علیه ایران فرا رسیده است

مشاور امنیت ملی آمریکا
مشاور امنیت ملی آمریکا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته هربرت ریموند مک شبکه گروه های تحت نفوذ ایران در سوریه، یمن و عراق می تواند در نهایت علیه دولت های مستقر در این کشورها وارد عمل شود.

آگهی

هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید زمان واکنش به ایران فرا رسیده است.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از افزایش قدرت شبکه تحت نفوذ ایران در کشورهای دیگر منطقه ابراز نگرانی کرد. به گفته هربرت ریموند مک مستر شبکه گروه های تحت نفوذ ایران در سوریه، یمن و عراق می تواند در نهایت علیه دولت های مستقر در این کشورها وارد عمل شود.

وی همچنین خواستار توقف رابطه تجاری دیگر کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا با نهادها و شرکت های زیرمجموعه سپاه پاسداران ایران شد.

سخنان روز شنبه هربرت ریموند مک مستر در حالی ایراد شد که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه گفته بود زمان واکنش شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقش تهران در جنگ داخلی یمن فرا رسیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گوترش: بسیاری از اسرائیلی ها از حضور ایران نگران هستند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از نگرانی بسیاری از اسرائیلی ها از حضور نیروهای متحد ایران در نزدیکی مرز اسرائیل سخن گفت.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: «در سفر اخیر خود به اسرائیل دریافتم که به نظر می آید فرضیه حضور نیروهای نزدیک به ایران در نزدیکی مرز اسرائیل و احتمال ایجاد یک هلال میان تهران و بیروت که فرصتی را برای تقویت قابلیت های حزب‌الله لبنان به وجود می آورد، از نظر بسیاری از اسرائیلیی ها یک تهدید است.»

وزیر خارجه آلمان: از آمریکا می خواهیم برجام را حفظ کند

از سوی دیگر زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از آمریکا خواست توافق هسته ای با ایران را حفظ کند.

وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: « اجازه ندادیم که ایران به یک کشور دارای بمب هسته‌ای تبدیل شود. ما با روسیه بر سر برجام مذاکره کردیم و از شرکای آمریکایی‌ مان می‌خواهیم که این توافق را لغو نکنند.»

زیگمار گابریل در عین حال خواستار همکاری با آمریکا برای تدوین راهبردهای جدیدی برای مقابله با «سیاست‌های بی ثبات کننده» ایران در منطقه شد.

رویترز
صدراعظم آلمان و نخست وزیر بریتانیارویترز

**ترزا می: در قبال ایران نگرانی مشترکی با آمریکایی ها داریم **

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه گفته بود کشورش در نگرانی از فعالیت های ایران در منطقه با آمریکا سهیم است. او که پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین سخن می گفت همچنین تاکید کرده بود که لندن آماده است برای مقابله با ایران اقدامات بیشتری انجام دهد.

نخست وزیر بریتانیا و صدراعظم آلمان در عین حال بر تعهد لندن و برلین به توافق هسته ای با ایران و اجرای کامل آن تاکید کردند.

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا هفته گذشته به دنبال سقوط یک جنگنده اسرائیلی توسط نیروی دفاع هوایی سوریه از نقش ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده بود.

بیشتر بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل کنفرانس امنیتی مونیخ: احتمال جنگ های جدید در جهان وجود دارد

ولایتی: یمن برای عربستان ویتنام خواهد شد

ترامپ در نطق سالانه اش درباره ایران چه گفت؟