محبوبیت ماکرون در فرانسه به زیر ۵۰ درصد سقوط کرد

رئیس جمهوری فرانسه
رئیس جمهوری فرانسه Copyright رویترز (آرشیو)
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از کاهش قدرت خرید و برنامه اصلاحات دولت فرانسه در زمینه آموزش عالی و بهداشت عمومی به عنوان عواملی یاد می شود که منجر به سقوط محبوبیت رئیس جمهوری این کشور شده است.

آگهی

محبوبیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به زیر ۵۰ درصد رسید.

نظرسنجی موسسه افکار عمومی فرانسه (Ifop) نشان می دهد تنها ۴۴ درصد فرانسوی ها از عملکرد رئیس جمهوری این کشور ابراز رضایت می کنند. این رقم نسبت به ماه گذشته شش درصد کاهش یافته است.

بنا به نتیجه این نظرسنجی محبوبیت امانوئل ماکرون اکنون به کمترین میزان خود از ماه اکتبر گذشته رسیده است. علاوه بر این ماه فوریه دومین ماه پیاپی است که میزان رضایت فرانسوی ها از عملکرد امانوئل ماکرون کاهش می یابد.

در این نظرسنجی ۵۵ درصد شرکت کنندگان از عملکرد رئیس جمهوری ۴۰ ساله فرانسه ابراز نارضایتی کرده اند.

از کاهش قدرت خرید و برنامه اصلاحات دولت فرانسه در زمینه آموزش عالی و بهداشت عمومی به عنوان عواملی یاد می شود که منجر به سقوط محبوبیت رئیس جمهوری این کشور شده است.

مخالفان امانوئل ماکرون پس از اصلاح قانون کار این کشور در ماههای گذشته به او لقب «رئیس جمهور ثروتمندان» داده اند.

طرح دولت فرانسه برای تغییر موقعیت کارکنان بخش دولتی و کارکنان راه آهن مخالفتهای زیادی را در این کشور بر انگیخته است. اتحادیه کارگری «سه ژه ته» (CGT) روز جمعه خواستار برگزاری تظاهرات ضد دولتی در روز ۲۲ مارس (دوم فروردین) شد.

امانوئل ماکرون ماه مه سال گذشته میلادی در حالی زمام امور در پنجمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان را به دست گرفت که در جریان کارزار اتخاباتی خود وعده اصلاحات اقتصادی و نوآوری در عرصه سیاسی این کشور را مطرح کرده بود. وی در دور نخست انتخابات تنها حدود ۲۴ درصد رای آورد و در دوم بر مارین لوپن، رهبر جبهه ملی پیروز شد.

بیشتر بخوانید:  

رویترز
تظاهرات دانشجویان علیه اصلاح نظام آموزش عالی فرانسهرویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپهر سیاسی فرانسه؛ افزایش محبوبیت ماکرون و کاهش حمایت از جلیقه‌زردها

محبوبیت امانوئل ماکرون به کمتر از ۳۰ درصد رسید

درگیری شدید پلیس و «زدیست‌ها» در غرب فرانسه برای پایان دادن به یک جنبش آلترناتیو