نتانیاهو قطعه‌ای از «پهپاد سرنگون شده ایران» را در مونیخ نمایش داد

نتانیاهو قطعه‌ای از «پهپاد سرنگون شده ایران» را در مونیخ نمایش داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتانیاهو: «آقای ظریف این تکه را می‌شناسید؟»

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نشان دادن بخشی از شیئی -که به گفته او قسمتی از لاشه پهپاد سرنگون شده ایران در آسمان اسرائیل بود- گفت در صورت لزوم مستقیما علیه ایران و نه «نمایندگان» این کشور اقدام خواهد کرد. 

آقای نتانیاهو فعالیت‌های جاه‌طلبانه ایران در منطقه را مانع بالقوه دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطین دانست.

وی در زمان نمایش قطعه پهپاد ادعایی به تندی و با لحنی طعنه آمیز، از سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران انتقاد کرد. وی با اشاره به تکذیب ادعای تهران درباره ایرانی بودن پهپاد گفت: «آقای ظریف این تکه را می‌شناسید؟»

نخست وزیر اسرائیل از آقای ظریف خواست تا این پیام تل‌آویو را به تهران منتقل کند: «قدرت اسرائیل را آزمایش نکنید.» وی افزود: «اجازه نمی‌دهیم رژیم [ایران] بر گردن ما طناب ببندد.»

تنش میان اسرائیل و ایران پس از سرنگونی یک فروند پهپاد «ساخت ایران» پس از ورود به حریم هوایی اسرائیل شدت گرفت. نیروی هوایی اسرائیل پس از این اتفاق مواضعی را در سوریه بمباران کرد. یک جنگنده اف‌۱۶ این کشور در جریان این حمله توسط پدافند ارتش عربی سوریه سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: 

نخست وزیر اسرائیل همچنین با نمایش نقشه‌ای از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا خواست تا فورا با ایران برخورد کنند. 

تل‌آویو بارها  نسبت به افزایش حضور ایران در سوریه و امکان تاسیس پایگاه‌های نظامی ایران به ویژه در بلند‌های جولان اشغالی ابراز نگرانی کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طعنه ظریف به نتانیاهو: شاهد سیرکی مضحک بودیم، به موضوعات جدی بپردازیم

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم