طعنه ظریف به نتانیاهو: شاهد سیرکی مضحک بودیم، به موضوعات جدی بپردازیم

وزیر خارجه ایران
وزیر خارجه ایران Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته وزیر خارجه ایران قدرتهای نظامی جهان تاکنون توجه خود را تنها منعطف به پیروزی در جنگها کرده اند و تلاشی برای دستیابی به صلح انجام نداده اند.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اقدام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نمایش قطعه ای از یک «پهپاد ایرانی سرنگون شده» را «سیرک مضحک» خواند.

وزیر خارجه ایران که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می کرد اظهارات نخست وزیر اسرائیل در این کنفرانس را فاقد «ارزش پاسخ گویی» دانست و خواستار تمرکز بر «موضوعات جدی» شد.

اسرائیل روز ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) ادعا کرده بود یک فروند پهپاد متعلق به ایران را در خاک خود سرنگون کرده است. بنیامین نتانیاهو صبح یکشنبه در سخنرانی خود در مونیخ ضمن نمایش قطعه ای که به گفته او قسمتی از این پهپاد بود، به رهبران ایران نسبت به واکنش اسرائیل هشدار داد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنان خود به رهبران ایران هشدار داد دست به «آزمایش اراده اسرائیل» نزنند.

بیشتر بخوانید:

**نتانیاهو قطعه‌ای از «پهپاد سرنگون شده ایران» را در مونیخ نمایش داد **

سخنرانی محمد جواد ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ

محمد جواد ظریف در سخنرانی خود «افسانه شکست ناپذیری» اسرائیل را پایان یافته تلقی کرد. وزیر خارجه ایران همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن اشاره به شکست داعش تاکید کرد این امر به معنای پایان افراط گرایی در منطقه نیست. 

به گفته محمد جواد ظریف قدرتهای نظامی تاکنون توجه خود را تنها منعطف به پیروزی در جنگها کرده اند و تلاشی برای دستیابی به صلح انجام نداده اند. وی گفت: «مدتها است که قدرتهای مهم و مشتریان آنها در منطقه گزینه های اشتباهی را به ویژه در منطقه ما انتخاب کردند و سپس دیگران و به طور خاص ایران را برای پیامد انتخاب های خودشان مقصر دانستند.»

وزیر خارجه ایران در سخنان خود همچنین قدرتهای جهانی را به «اشغال بخشهایی» از خاک سوریه به بهانه مبارزه با گروههای داعش و النصره که از ابتدا به آنها کمک مالی و تسلیحاتی کرده اند، متهم کرد. محمد جواد ظریف همچنین تاکید کرد که آمریکا و «مشتریان آن در منطقه» امروز گرفتار «پیامد انتخاب های اشتباه» خود شده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همسر نتانیاهو در دادگاه؛ رسیدگی به اتهام تقلب و سوءاستفاده از اموال دولتی

نتانیاهو قطعه‌ای از «پهپاد سرنگون شده ایران» را در مونیخ نمایش داد

دبیرکل کنفرانس امنیتی مونیخ: احتمال جنگ های جدید در جهان وجود دارد