آلمان؛ سگ اسپانیایی کارت شرکت در انتخابات درون حزبی دریافت کرد

آلمان؛ سگ اسپانیایی کارت شرکت در انتخابات درون حزبی دریافت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خبر را «بیلد»، پرفروش‌ترین روزنامه آلمان، روز سه‌شنبه با چاپ عکسی از لیما در حالی‌ که شال قرمزی بر گردن داشت منتشر کرد. رنگ قرمز رنگی است که این حزب چپ میانه برای خود برگزیده است.

آگهی

حزب سوسیال دموکرات آلمان از اعضای خود خواسته تا برای تصمیم گیری درباره مشارکت این حزب در دولت آتی آنگلا مرکل به پای صندوق‌های رای بروند. ۴۶۴ هزار عضو قدیمی‌‌ترین حزب آلمان باید از طریق پست و یا اینترنت در مورد ائتلاف با حزب محافظه کار صدر اعظم آلمان تصمیم گیری کنند.

در همین حال روز سه شنبه رسانه‌ها خبر دادند که یک سگ اسپانیایی با نام لیما در فهرست اعضای تازه این حزب ثبت نام و کارت شرکت در رای گیری را نیز دریافت کرده است. حزب سوسیال دموکرات در همین روز اعلام کرد که ثبت نام این سگ را لغو خواهد کرد.

این خبر را «بیلد»، پرفروش‌ترین روزنامه آلمان، روز سه‌شنبه با چاپ عکسی از لیما در حالی‌ که شال قرمزی بر گردن داشت منتشر کرد. رنگ قرمز رنگی است که این حزب چپ میانه برای خود برگزیده است. این روزنامه همچنین توضیح داده که چگونه این سگ موفق به دریافت کارت رای دادن شده است. در واقع روزنامه «بیلد» در تاریخ ششم فوریه برای لیما تقاضای عضویت در حزب را کرده بود. در فرم تقاضا جنس سگ مونث و و سن او ۲۱ سال (مطابق با محاسبه سن لیما در صورت انسان بودن) درج شده است.

رالف اشتنگر، معاون ریاست حزب سوسیال دموکرات به این خبر واکنش نشان داده و در حساب توییتر خود این عمل را به مضحکه کشاندن دموکراسی خوانده و نوشته است که «این تلاشی برای به مضحکه کشاندن نیروی دموکراتیک درون حزب است.»

در ماههای اخیر حزب سوسیال دموکرات شاهد اختلافات درونی بر سر خط مشی آینده و همچنین پدید آمدن گرایشهای چپ رادیکال در میان اعضای خود بود. «جنبش جوانان» حزب سوسیال دموکرات در راس اعتراضات درون حزبی است و خواهان الگو برداری از حزب کارگران بریتانیا و گردش به چپ حزب متبوعش است. اختلافات درون حزبی در ماه‌های گذشته باعث پدید آمدن تنش میان رهبران و کناره‌گیری پیش از موعد مارتین شولتز از رهبری حزب شد.

بیشتر بخوانید:

مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان شد

انتخابات آلمان: نبض جوانان در دستان حزب صدر اعظم

در صورت رای منفی اعضای حزب سوسیال دموکرات به طرح ائتلاف با محافظه‌کاران، سیاست آلمان دو راه حل در پیش خواهد داشت: انتخابات پیش از موعد و یا تشکیل دولت اقلیت خانم مرکل.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات آلمان: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها؛ کدام احزاب پیشتازند؟

انتخابات آلمان: نبض جوانان در دستان حزب صدر اعظم

مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان شد