شلومو فیلبر، مدیرعامل وزارت ارتباطات اسرائیل علیه نتانیاهو شهادت می‌دهد

شلومو فیلبر، مدیرعامل وزارت ارتباطات اسرائیل علیه نتانیاهو شهادت می‌دهد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نظرسنجی ها تا پیش از تصمیم اخیر آقای فیلبر همچنان اندک امیدی برای ماندن آقای نتانیاهو بر کرسی قدرت بجا گذاشته بود.

آگهی

شلومو فیلبر، مدیرعامل وزارت ارتباطات اسرائیل که از نزدیکترین معتمدان بنیامین نتانیاهو بود موافقت کرده است که علیه او در دادگاه شهادت دهد.

آقای فیلبر ۵۵ ساله هفته گذشته به همراه چند مدیر ارشد شرکت ارتباطات بزیک دستگیر شد. شرکت بزیک که بزرگترین شرکت خدمات ارتباطی اسرائیل است متهم شده که در ازای دریافت رشوه، پوشش رسانه ای مناسب را برای انتخاب مجدد آقای نتانیاهو فراهم کرده است.

در پرونده دیگری در همین زمینه، نیر هفتر، سخنگوی پیشین آقای نتانیاهو نیز متهم شده بود که تلاش کرده به یک قاضی رشوه بدهد تا پرونده‌ای علیه همسر آقای نتانیاهو را مختومه اعلام کند. در این پرونده، همسر آقای نتانیاهو متهم شده بوده که از بودجه دولتی برای تدارک میهمانی و پذیرایی شخصی بهره برده است.

بیشتر بخوانید:

روزنامه چپگرای هاآرتص روز گذشته زیر عنوان «واپسین روزهای حکومت نتانیاهو» نوشت که وی «با یک رسوایی بزرگ دست و پنجه نرم می کند که ظاهرا مرگبار است.»

خانواده نتانیاهو تمامی این اتهامات را «توهم‌بار» خوانده و آنها را انکار کرده است. نظرسنجی‌ها تا پیش از تصمیم اخیر آقای فیلبر همچنان اندک امیدی برای ماندن آقای نتانیاهو بر کرسی قدرت بجا گذاشته بود. مشخص نیست که آیا این بحران سیاسی در اسرائیل منجر به سقوط کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور خواهد شد یا نه.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسای سابق موساد نتانیاهو را عامل «بیماری شدید» اسرائیل خواندند

پاسخ نتانیاهو به اتهام رشوه‌ خواری پلیس اسرائیل: به حکومت ادامه خواهم داد

نتانیاهو در مسکو باردیگر ایران را به تلاش برای نابودی اسرائیل متهم کرد