خرس طلایی برلین به «لمسم نکن» رسید

 Adina Pintilie poses with her Golden Bear award for Best Film Touch Me Not
Adina Pintilie poses with her Golden Bear award for Best Film Touch Me Not Copyright REUTERS/Fabrizio Bensch
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«خوک» تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه جایزه‌ای نگرفت

آگهی

فیلم «لمسم نکن» (Touch me not) به کارگردانی آدینا پینتیلی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده رومانیایی خرس طلایی شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلیناله را از آن خود کرد.

«لمسم نکن» بنا به گزارش‌ها درون‌مایه‌ای درباره زیست و غرایز جنسی زنان دارد. خانم پینتیلی، کارگردان ۳۸ ساله این فیلم در زمان دریافت جایزه تماشاگران را به گفت‌وگویی دعوت کرد که اثرش به مخاطب پیشنهاد می‌کند. 

جایزه ویژه هیات داوران برلیناله امسال به ریاست تام تیکور آلمانی، به ماتگوراتزا زیموفسکا، کارگردان فیلم Twarz (تفارش) صورت تعلق گرفت. این اثر روایتگر زندگی مرد جوانی است که پس از یک تصادف زیبایی صورت خود را از دست می‌دهد. خانم زیموفسکا در هنگام دریافت جایزه گفت «از این که یک کارگردان زن هستم، به خودم افتخار می‌کنم.» 

دیتر کاسلیک، مدیر جشنواره برلیناله، با استقبال از موفقیت زنان هنرمند در این دوره، حضور پررنگ سینماگران زن را مایه افتخار جشنواره خواند.

بسیاری از ناظران زنانگی شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین را نخستین پس لرزه سینمایی جنبش «#من_هم_همینطور/ #Metoo» علیه آزار و اذیت جنسی سازمان‌یافته زنان به ویژه در دنیای سینما ارزیابی می‌کنند. 

فیلم خوک، به کارگردانی مانی حقیقی و با بازی لیلا حاتمی، نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی برلیناله امسال جایزه‌ای نگرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مانی حقیقی: از اظهارنظر سیاسی لیلا حاتمی حمایت می کنم

جنبش «زن، زندگی، آزادی» برنده جایزه مطبوعات اروپا در سال ۲۰۲۳ شد

مبارزه علیه سرکوب زنان توسط طالبان؛ دو کنش‌گر افغان در آلمان اعتصاب غذا کردند