میزان تجویز «غیرضروری» آنتی بیوتیک در انگلستان به ۲۰ درصد می رسد

داروهای موجود در یک داروخانه
داروهای موجود در یک داروخانه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داده های این تحقیق در حالی از تجویز «بی رویه» آنتی بیوتیک در انگلستان حکایت دارد که سالانه حدود ۲۵ هزار نفر در اروپا به دلیل مقاومت بدنشان در برابر داروهای آنتی بیوتیک جان خود را از دست می دهند.

آگهی

نتیجه یکی از تحقیقات دولت بریتانیا نشان می دهد حدود ۲۰ درصد از موارد تجویز آنتی بیوتیک در این کشور «غیرضروری» است.

بنا به نتیجه این تحقیق مصرف آنتی بیوتیک در یک پنجم بیمارانی که از سرفه و گلودرد رنج می برند در نهایت به مقاومت بدن بیماران مقابل آنتی بیوتیکها در آینده کمک می کند. به گفته اداره سلامت عمومی انگلستان (PHE) پزشکان عمومی به شکلی «بی رویه» برای بیمارانی که دچار عفونت شده اند آنتی بیوتیک تجویز می کنند.

تخمین زده می شود از ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تجویز سالانه آنتی بیوتیک در انگلستان دستکم شش میلیون و ۳۰۰ هزار مورد «غیرضروری» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اداره سلامت عمومی انگلستان تاکید کرده است تنها ۱۰ درصد بیمارانی که از سرفه حاد رنج می برند نیاز به آنتی بیوتیک دارد. این در حالی است که هم اکنون برای ۴۱ درصد این بیماران داروهای آنتی بیوتیک تجویز می شود.

داده های این تحقیق در حالی از تجویز «بی رویه» آنتی بیوتیک در انگلستان حکایت دارد که سالانه حدود ۲۵ هزار نفر به دلیل مقاومت بدنشان در برابر داروهای آنتی بیوتیک جان خود را از دست می دهند.

بیشترین موارد تجویز داروهای آنتی بیوتیک در انگلستان برای عفونت های ادراری و تنفسی صورت می گیرد. بنا به اعلام اداره سلامت عمومی انگلستان تنها ۱۳ درصد افرادی که گلودرد دارند به داروی آنتی بیوتیک نیاز دارند اما پزشکان عمومی برای ۵۹ درصد آنها داروی آنتی بیوتیک تجویز می کنند. از سوی دیگر تنها ۱۳ درصد بیمارانی که مبتلا به برونشیت شده اند برای درمان به آنتی بیوتیک احتیاج دارند. اما در عمل به ۸۲ درصد آنها آنتی بیوتیک داده می شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقاومت آنتی بیوتیکی تهدیدی برای پزشکی مدرن؛ باکتری‌ها قوی‌تر شده‌اند

کشف آنتی‌بیوتیک جدید از کتاب خطی هزار ساله متعلق به قرون وسطی

جلوگیری از عفونت پروتزها با استفاده از خواص آنتی بیوتیکی جلبکها