برگزاری مراسم تشییع پیکر سری‌دیوی در بمبئی با حضور خیل دوستداران

برگزاری مراسم تشییع پیکر سری‌دیوی در بمبئی با حضور خیل دوستداران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بعد از ظهر امروز و در مراسم رسمی تشییع جنازه، دور بدن او با پرچم هند پوشانده شده بود و این مراسم طبق آیین هندو برگزار شد.

آگهی

مراسم تشییع جنازه سری‌دیوی، ستاره بالیوود روز چهارشنبه ۲۸ فوریه (۹ اسفند) با حضور علاقمندانش در شهر بمبئی هند برگزار شد.

در این مراسم ده‌ها هزار نفر از مردم هند، پیکر او را که بر روی یک خودروی تزیین شده با گل قرار گرفته بود مشایعت کردند.

پیش از شروع مراسم رسمی خانواده او از رسانه‌ها درخواست کردند زمانی که می‌خواهند پیکر بی‌جان او را ببینند دوربین‌های خود را خاموش کنند، با این حال برخی عکاسان، از او در حالی‌ که بدنش با یک ساری طلایی پوشیده شده بود عکاسی کردند و این عکس‌ها بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند.

اما بعد از ظهر چهارشنبه و در مراسم رسمی تشییع جنازه، دور بدن او با پرچم هند پوشانده شده بود و این مراسم طبق آیین هندو برگزار شد.

سری‌دیوی کاپور ستاره مشهور سینمای هند روز شنبه گذشته، زمانی که برای شرکت در یک مراسم عروسی به دوبی رفته بود جان خود را از دست داد.

پلیس دوبی روز دوشنبه هفتم اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بازیگر بالیوود پس از بیهوشی در وان حمام اتاقش در هتل محل اقامتش غرق شده است. برخی از مقامات امارات هم اعلام کردند که وی در زمان این اتفاق مست بوده است.

**بیشتر بخوانید: **

پزشکی قانونی دوبی: سری‌دیوی غرق شده است

پیش‌تر علت مرگ او حملۀ قلبی اعلام شده بود. جسد او روز سه‌شنبه با پروازی اختصاصی به هند منتقل شد.

سری‌دیوی در زمان فوت ۵۴ سال سن داشت. او طی ۵ دهه فعالیت هنری خود در حدود ۳۰۰ فیلم به ایفای نقش پرداخت.

بسیاری از چهره‌های مشهور سینمایی و ورزشی، همچنین رهبران سیاسی به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند. از جمله نارندرا مودی، نخست وزیر هند و رام نات کوویند، رئیس جمهوری این کشور که در پیامی اعلام کرد: «مرگ او میلیون‌ها طرفدار را دلشکسته کرد».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه سلمان خان، بازیگر مشهور بالیوود را در پرونده شکارغیرقانونی مجرم شناخت

جایارام جایالالیتا بازیگر سابق بالیوود و سیاستمدار هندی درگذشت

بیانسه در جامه یک ستاره بالیوودی