مهاجم حمله با چاقو در هامبورگ به جرم قتل عمد و هراس‌افکنی به حبس ابد محکوم شد

مهاجم حمله با چاقو در هامبورگ به جرم قتل عمد و هراس‌افکنی به حبس ابد محکوم شد
Copyright REUTERS/Axel Heimken/Pool
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتباط «احمد آ» با گروه داعش تایید نشده است. او در دادگاه ریش‌های خود را زده بود و از قربانیان حادثه عذرخواهی کرد.

آگهی

«احمد آ»، مرد ۲۷ ساله فلسطینی به دلیل حمله با چاقو در یک سوپر مارکت در شهر هامبورگ آلمان به حبس ابد محکوم شد.

طبق حکم دادگاه احمد به خاطر قتل یک نفر و اقدام به قتل شش نفر دیگر که منجر به جراحت شدید آن‌ها شد، این حکم را دریافت کرد.

«احمد آ» در دادگاه به جرم خود اعتراف کرد و گفت که برای کمک به جهاد جهانی این عمل را انجام داد.

او در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۷ با چاقوی ۲۰ سانتی‌متری در یک سوپر مارکت، مرد ۵۰ ساله‌ای را به قتل رساند و بعد از زخمی کردن افراد دیگر در بیرون فروشگاه با هفت نفر که اکثر آن‌ها مهاجر بودند درگیر شد. این افراد با ضرب و شتم و پرتاب سنگ و صندلی مانع فرار او تا زمان حضور پلیس شدند.

در میان این افراد یک جوان ۳۰ ساله ترک تبار در درگیری برای جلوگیری از فرار مهاجم زخمی شد. یکی دیگر از افرادی که مانع از فرار احمد شده بود، توفیق عرب پناهجوی افغان است. توفیق همان زمان درباره آن درگیری به روزنامه بیلد گفته بود که «قهرمان نیست و تنها وظیفه‌اش را انجام داد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دادگاه هامبورگ در حکم خود به «سنگینی ویژه جرم» تاکید کرده است و به استناد به این حکم و طبق قوانین آلمان بعید است که او زود از زندان آزاد شود. طبق قوانین آلمان امکان تعدیل حکم حبس ابد بعد از اینکه زندانی ۱۵ سال از حکم خود را گذراند وجود دارد اما به نظر می‌رسد در این مورد منتفی باشد.

دادستان گفته است که این حمله با انگیزه‌های افراطی اسلامی رخ داده است و متهم آرزو کرده بود که «شهید» شود.

او در مراحل دادرسی هم گفته بود که هدفش کشتن هر چه بیشتر مسیحیان آلمان بود.

ارتباط «احمد آ» با گروه داعش تایید نشده است. او در دادگاه ریش‌های خود را زده بود و از قربانیان حادثه عذرخواهی کرد: «متاسفانه نمی‌توانم زمان را به عقب برگردانم. تمام کاری که می‌توانم بکنم این است که از شما عذرخواهی کنم.»

«احمد آ» ۲۷ ساله، در سال ۲۰۱۵ و زمانیکه درخواست پناهندگی‌اش در نروژ، سوئد و اسپانیا رد شده بود به آلمان رفت. مقام‌های این کشور هم با درخواست پناهندگی او موافقت نمی‌کنند اما مراحل اخراج او از آلمان برای اینکه مقامات این کشور منتظر اسناد شناسایی بیشتر بودند متوقف شده بود.

«احمد آ» از خانواده‌ای فلسطینی اما متولد امارات است. به گفته نماینده دادستانی آلمان در این پرونده، احمد در همین کشور افراطی شده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مظنون حمله به سوپر مارکت هامبورگ شناسایی شد

در جریان حمله مهاجمی با چاقو در هامبورگ یک تن جان باخت

جزئیات بیشتر از حمله با چاقو در سوپرمارکت هامبورگ