آیا مذاکره میان آمریکا و کره شمالی نزدیک است؟

آیا مذاکره میان آمریکا و کره شمالی نزدیک است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روابط میان کره شمالی، ایالات متحده و کره جنوبی وارد مرحله‌ای تازه‌ شده است. هرچند گفتگوی مستقیم و مذاکره میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا عیله این کشور به نظر نزدیک نمی‌آید اما هر دو طرف نسبت به گفتگو و ملاقات ابراز تمایل می‌کنند.

آگهی

با وجود واکنش تند پیونگ یانگ به تحریم‌های جدید ایالات متحده، فرستاده این کشور در بازی های المپیک پیونگ‌چانگ کره جنوبی اعلام کرده بود که مایل به گفتگو با واشنگتن است و در عین حال گفته بود که این مذاکرات باید بدون هیچ پیش شرطی باشد. این در حالی است که مانور نظامی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده نیز با واکنش تند پیونگ یانگ همراه شده است.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که در صورت برگزاری تمرینات نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی، ضربه متقابل به ایالات متحده خواهد زد. کره شمالی می گوید این مانور نظامی مشترک می‌تواند امنیت شبه جزیره کره را به خطر بیندازد و مسئولیت آن با واشنگتن خواهد بود. شبکه تلویزیونی کره شمالی اعلام کرد: «در صورت باقی ماندن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره و انجام تمرینات نظامی مشترک، جمهوری دموکراتیک خلق کره این موضوع را تلافی خواهد کرد و تمام عواقب و مسئولیت‌های آن به گردن ایالات متحده است.»

بیست و سوم فوریه ایالات متحده بزرگترین بسته تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را اعمال کرد و گفت که این تحریم‌ها تا خلع سلاح و کنار گذاشتن برنامه‌ هسته‌ای کره شمالی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای گفتگو با کره شمالی

دونالد ترامپ در مهمانی سالیانه رئیس جمهوری با خبرنگاران گفت که نمایندگان ایالات متحده با مسئولان کره شمالی ملاقات خواهند کرد اما پیونگ یانگ باید اول «هسته‌ای زدایی» کند.

ترامپ گفت: «ما الان با هم صحبت می‌کنیم. بگذریم ... چند روز پیش هم تماس رفتند و گفتند که ما می‌خواهیم صحبت کنیم. من هم گفتم ما هم همین را می‌خواهیم ولی باید اول هسته‌ای زدایی کنید...باید هسته‌ای زدایی کنید.»

به گزارش رسانه‌های آمریکا مشخص نیست که این صحبت آقای ترامپ شوخی و یا جدی بوده است. زیرا به طور معمول سخنرانی روسای جمهور آمریکا در این مهمانی سالیانه یک مونولوگ طنزآمیز است.

بیشتر بخوانید:

چرا دیدار مایک پنس و مقامات کرۀشمالی لغو شد؟

ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدید بر ضد پیونگ‌یانگ اعمال کرد

کره جنوبی نمایندگان خود را به پیونگ‌یانگ می فرستند

خبرگزاری‌های کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند که مون جائه این، رئیس جمهوری این کشور دو نماینده خود برای مذاکره و بازدید از کره شمالی را انتخاب کرده است.

به گفته یکی از مشاوران ارشد ریاست جمهوری این کشور سون هو، رئیس سرویس اطلاعات ملی (NIS) و چانگ ایو یونگ، رئیس سازمان امنیت ملی کره جنوبی در غالب تلاش برای کاهش تنش میان دو کره و احتمالا آماده سازی مذاکران میان کره شمالی و ایالات متحده به پیونگ یانگ، پایتخت این کشور سفر خواهند کرد.

به گفته مقامات کره جنوبی این دیدار روز دوشنبه انجام می پذیرد. این سفر دو روز به طول خواهد انجامید و نمایندگان کره جنوبی پس از این سفر به ایالات متحده خواهند رفت تا مقامات واشنگتن را در جریان محتوای مذاکرات خود بگذارند.

بیشتر بخوانید:

خواهر رهبر کره شمالی دعوت اون را به این رساند

کیم جونگ اون از کره جنوبی به خاطر «تلاش‌ صادقانه» تشکر کرد

ورزش و موسیقی دو کره را نزدیک‌ کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اظهار تردید جان بولتون درباره موفقیت مذاکره با کره شمالی

کیم جونگ اون: اولویت ما اتحاد دو کره است

کره شمالی برای مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام آمادگی کرد