فیسبوک ویدئوی مهاجرستیزانه سیاستمدار مجار را حذف کرد

یانوش لازار سیاستمدار مجارستانی در خیابانی در وین
یانوش لازار سیاستمدار مجارستانی در خیابانی در وین Copyright Youtube/Ivel Sore
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی در این ویدئو می‌گوید: «وین به خاطر پناهندگان بدتر شده است. آشکارا خیابان‌ها کثیفتر شده و جرائم هم بیشتر شده است.»

آگهی

یانوش لازار، سیاستمدار مجارستانی و رئیس دفتر نخست‌ وزیر این کشور، هنگام بازدید از وین، پایتخت اتریش سخنان جنجال‌برانگیزی درباره حضور مهاجران این شهر ایراد می‌کنند.

وی در ویدئویی که روز سه‌شنبه در فیسبوک خود منتشر کرد می‌گوید: «وین به خاطر پناهندگان بدتر شده است.» و همچنان که در محله «فاووریتن» این شهر قدم می‌زند اضافه می‌کند: «آشکارا خیابان‌ها کثیفتر شده، آشکارا این محله فقیرتر شده، و جرائم هم بیشتر شده است.»

محله «فاووریتن» براساس آمارهای رسمی چهارمین محله پرمهاجر وین است،. در عین حال بیشتر شهروندان خارجی‌تبار وین از صربستان، ترکیه و آلمان می‌آیند.

او در ادامه می‌افزاید که اگر در مجارستان،‌ احزاب مخالف برنده انتخابات ماه آوریل شوند و «بگذارند مهاجران وارد شوند»، اوضاع شهرهای این کشور هم تنزل خواهد کرد. وی که رهبر پیشین حزب فیدژ است در ادامه می‌گوید: «اتریشی‌های سفیدپوست مسیحی، از این قسمت شهر بیرون رفته‌اند و مهاجران کنترل اینجا را در دست گرفته‌اند.»

بیشتر بخوانید:

او در یک پست دیگر که روی فیسبوک گذاشته است متذکر شده که این شبکه اجتماعی ویدئوی وی را به دلیل «مرزشکنی اجتماعی» حذف کرده و افزوده است که این حرکت به آزادی بیان وانتقال آزادانه نظرات ضربه می‌زند. وی از گردانندگان فیسبوک خواسته این ویدئو را دوباره در دسترس بگذارند.»

برخلاف نظرات آقای لازار،‌ کیفیت زندگی در وین در هشت سال گذشته همچنان در بالای فهرست نظرسنجی‌ها بوده است. تنها در سال ۲۰۱۷ این شهر در فهرست معروف مرسر (Mercer) در میان ۲۳۰ شهر جهان رتبه نخست را از نظر کیفیت زندگی کسب کرد. حال آنکه بوداپست، پایتخت مجارستان در همین فهرست رتبه ۷۸ ام را داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسانه های مجار: بوداپست به یک عامل رژیم سوریه اجازه اقامت داده است

افرایش فشارها بر فیسبوک: کمبریج آنالیتیکا حریم خصوصی ۵۰ میلیون کاربر را نقض کرده است

انتقاد شدید سازمان ملل از لایحه قانون «ضد مهاجران» در مجارستان