تنش لفظی بین مسکو و لندن پس از بیماری مرموز «جاسوس سابق روس»

سرگی اسکریپال در دادگاهی در روسیه
سرگی اسکریپال در دادگاهی در روسیه Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  خبرگزاری فرانسه، رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امبر راد، وزیر کشور بریتانیا برای بررسی مسمومیت احتمالی سرگی اسکریپال و فرزندش روز چهارشنبه جلسه ای اضطراری تشکیل خواهد داد.

آگهی

وزارت خارجه روسیه می گوید تلاشهایی که برای انتساب بیماری مرموز سرگی اسکریپال به این کشور در جریان است در راستای تخریب روابط مسکو و لندن صورت می گیرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد ادعاها در مورد نقش کشورش در بیماری سرگی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اداره اصلی اطلاعات روسیه در راستای تبلیغات ضد روس در بریتانیا مطرح می شود.

سرگی اسکریپال، ۶۶ ساله و یولیا، دختر ۳۳ ساله اش روز یکشنبه به دنبال تماس با ماده ای نامشخص در یک مرکز خرید در شهر سالزبری بریتانیا بیهوش شدند. این پدر و دختر پس از آن در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امبر راد، وزیر کشور بریتانیا برای بررسی مسمومیت احتمالی سرگی اسکریپال و فرزندش روز چهارشنبه جلسه ای اضطراری تشکیل خواهد داد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روز سه شنبه بیماری مرموز و ناگهانی سرگی اسکریپال را یادآور مسمویت الکساندر لیتوینینکو در سال ۲۰۰۶ دانسته بود. وی در جلسه پارلمان بریتانیا اظهار داشت: «اگر تحقیقات نشان دهنده مسئولیت یک دولت خارجی باشد به شیوه ای مناسب و محکم واکنش نشان خواهیم داد.»

وزیر خارجه بریتانیا همچنین از روسیه به عنوان «نیرویی مضر و مشکل ساز» یاد کرد.

الکساندر لیتوینینکو، منتقد دولت روسیه در سال ۲۰۰۶ به دنبال مسمومیت با ماده رادیواکتیو پولونیم-۲۱۰ در بریتانیا درگذشت. لندن دولت روسیه را به دست داشتن در قتل الکساندر لیتوینینکو متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترور جاسوس روس؛ اتحادیه اروپا نماینده خود را برای رایزنی از مسکو فراخواند

لاوروف: به زودی دیپلمات های بریتانیا را اخراج می‌کنیم

حمله با گاز اعصاب به جاسوس روس در بریتانیا؛ پلیس از مشتریان بار خواست لباس‌هایشان را بشویند