لاوروف اتهام‌های بریتانیا را یک تبلیغات هیستریک خواند

لاوروف اتهام‌های بریتانیا را یک تبلیغات هیستریک خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در روزهای گذشته بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روسیه را مسئول طرح ترور سرگئی اسکریپال دانست.

آگهی

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به اتهامات وارده از سوی بریتانیا مبنی بر دست داشتن دولت کشورش در طرح ترور سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسی و دخترش واکنش نشان داد. آقای لاوروف اتهام‌های بریتانیا را یک تلاش تبلیغاتی هیستریک از سوی همکاران غربی خواند.

آقای لاوروف که روز جمعه برای شرکت در یک نشست رسمی به آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: «ما تنها برای این مسئله متهم نیستیم. نه تنها برای این موضوع بلکه برای هر اتفاق ناگواری که در جهان روی می دهد همکاران غربی ما را مقصر می دانند... تاکنون حتی یک خبر معتبر در اینباره نشنیده‌ایم. خبرهای تلویزیونی را دنبال کردیم و شاهد بودیم که سیاستمداران با قیافه‌های جدی می گویند اگر روسیه مسئول باشد پاسخ قاطع خواهند داد. این واکنش یک تبلیغات هیستریک گونه است. اگر حضور ما در تحقیقات سودمند باشد و آنها واقعا نیازمند کمک روسیه هستند، چه در خصوص مسموم کردن افرادی در خاک بریتانیا، چه درباره شایعاتی مبنی بر دخالت روسیه در امور خارجی بریتانیا در هنگام انتخابات، ما این را یک فرصت می دانیم.»

در روزهای گذشته بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روسیه را مسئول طرح ترور سرگئی اسکریپال دانست.

بیشتر بخوانید:

پلیس بریتانیا: می‌خواستند مأمور سابق روس را با گاز اعصاب بکشند

در همین حال روز پنجشنبه نیز ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا گفت اگر شواهد نشان دهد که مسکو در حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس و دختر او در جنوب انگلستان دخالت داشته، بریتانیا واکنشی درخور نشان خواهد داد.

تحلیل‌گران سیاسی بر این باورند که لندن در صورت مشخص شدن دخالت مسکو در مسمومیت جاسوس پیشین روسیه توانایی فشار دیپلماتیک را بر روسیه خواهد داشت. برای نمونه بریتانیا می تواند شماری از مقام‌های دیپلماتیک بریتانیایی را از روسیه فرا بخواند. بریتانیا همچنین می تواند دیپلمات‌های روسی را از از خاک خود اخراج کند. محدود کردن صدور ویزا برای شهروندان روسی که مناسبات نزدیک با مقام‌های سیاسی روسیه دارند از دیگر راهکارهای دیپلماتیک برای فشار بر روسیه خواهد بود. بریتانیا همچنین خواهد توانست دارایی‌های مقام‌های روسی را در خاک خود خود مسدود کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل ناتو: مسکو مرز میان صلح و تجاوز را محو می‌کند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند