دست‌کم ۱۸ کشته در درگیری طالبان با نیروهای افغان در ولایت فراه

Afghan security forces
Afghan security forces Copyright REUTERS/Omar Sobhani
Copyright REUTERS/Omar Sobhani
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طالبان در پیامی توییتری شمار تلفات این درگیری‌ها را ۵۳ نفر اعلام کرده است.

آگهی

در جریان درگیری شدید میان نیروهای افغان و ستیزه‌جویان طالبان در غرب افغانستان دست‌کم ۱۸ تن از سربازان و اعضای نیروی ویژۀ این کشور کشته شدند.

این درگیری‌ها در منطقه تپه سادات ولسوالی بالا بلوک ولایت فراه و پس از آن روی داد که نیروهای طالبان به سربازانی که در طول شب گذشته برای اجرای یک عملیات نظامی در این منطقه جمع شده بودند، حمله کردند.

منابع مختلف آمار متفاوتی از شمار تلافات ارائه می‌دهند. دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تنها کشته شدن چهار تن از نیروهای ویژه را تایید کرده؛ طالبان نیز در پیامی توییتری شمار تلفات این درگیری‌ها را ۵۳ نفر اعلام کرده است.

فرید بختور، رئیس شورای ولایتی فراه نیز می‌گوید که در ابتدا شمار کشته شدگان این حمله ۱۸ نفر بوده است اما پس از آغاز این درگیری، حملات هوایی علیه مواضع طالبان شروع شده و به این ترتیب ۲۵ تن از شورشیان نیز کشته شده‌اند.

اگرچه طالبان طی ماههای گذشته بشدت زیر فشار حملات شدید هوایی و عملیات نظامی بوده است اما مقامات افغان و نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه می‌گویند که این گروه همچنان توانایی ضربه زدن به نیروهای افغان را دارند.

ولایت فراه میان کشور ایران و ولایت هلمند افغانستان قرار دارد و از مهمترین مناطق تولید مواد مخدر در افغانستان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایزه ۵ میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری رهبر طالبان پاکستان

آمریکا از پیشنهاد اشرف غنی برای گفتگوی بی قید و شرط با طالبان استقبال کرد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد