سازمان هواپیمایی ایران: پرواز هواپیماهای ای تی آر (ATR) فعلا متوقف شود

یک فروند هواپیمای آی تی آر
یک فروند هواپیمای آی تی آر Copyright ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری ایران شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل عدم رعایت محدودیت پزشکی خلبان و عدم اجرای آرایش فنی لازم مقصر شناخته شده است.

آگهی

سازمان هواپیمایی کشوری ایران در گزارش خود از سقوط هواپیمای «ای تی آر ۷۲» (ATR 72) متعلق به هواپیمایی آسمان که در مسیر تهران-یاسوج سقوط کرد، خواستار توقف موقت استفاده از این نوع هواپیما شد.

به گزارش خبرگزاری های ایران شرکت خط هوایی آسمان و خلبان پرواز تهران-یاسوج مقصران اصلی سقوط هواپیمای معرفی شده اند.

در گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری که براساس بررسی «اطلاعات اولیه» از بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده منتشر شده است شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل عدم رعایت محدودیت پزشکی خلبان و عدم اجرای «آرایش فنی» لازم مقصر شناخته شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این گزارش همچنین آمده است در مورد عملکرد خلبان نیز «ابهام‌هایی» وجود دارد. طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری خلبان ۶۲ ساله پرواز تهران-یاسوج در سال ۱۳۸۸ تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود. بنا به این گزارش وی می بایست دارای «گواهینامه پزشکی شش ماهه» باشد و همراه با کمک خلبانی بدون محدودیت پزشکی پرواز کند.

سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش خود توصیه کرده است پرواز هواپیماهای «ای تی آر ۷۲» فعلا متوقف شود. این سازمان با این حال در پایان گزارش خود تاکید کرده است که «هنوز به طور دقیق و رسمی» نمی توان از دلایل اصلی سقوط هواپیمای «ای تی آر ۷۲» سخن گفت.

کمیته بررسی سانحه پرواز تهران-یاسوج در گزارش خود احتمال زنده بودن مسافران و یا آتش گرفتن هواپیما پس از سقوط را رد کرده است.

یک فروند هواپیمای «ای تی آر ۷۲» روز ۲۹ بهمن در کوهستان دنا در نزدیکی یاسوج سقوط کرد. پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه پروازی در نزدیکی سمیرم در استان اصفهان از صفحه رادار محو شده بود.

بیشتر بخوانید:

منابع بیشتر • خبرگزاری های ایران

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جعبه سیاه هواپیمای تهران- یاسوج پیدا شد

تبعات سقوط هواپیما بر صنعت گردشگری ایران

سخنگوی هواپیماسازی ای‌تی‌آر: «آسمان» هواپیمای نسل جدید ما را نخریده است