مجلس ایران به ادامه وزارت علی ربیعی، وزیر کار روحانی رای داد

جلسه استیضاح وزیر کار ایران
جلسه استیضاح وزیر کار ایران Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نمایندگان مجلس ایران با اختلاف تنها یک رای با طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی ایران مخالفت کردند.

به این ترتیب علی ربیعی به فعالیت خود در کابینه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران ادامه خواهد داد.

بنا به نتیجه رای گیری ۱۲۶ نماینده مجلس با استیضاح علی ربیعی موافقت کردند و در مقابل ۱۲۴ نماینده رای به ادامه فعالیت او دادند. آرای ممتنع دو رای و آرای باطله نیز یک رای اعلام شد. براساس تفسیر شورای نگهبان ایران در جلسات استیضاح برای برکناری وزراء شمار آرای موافقان استیضاح باید بیشتر از مجموع مخالفان استیضاح و آرای ممتنع باشد.

با توجه به مجموع آرای ماخوذه در جلسه استیضاح علی ربیعی که ۲۵۳ رای اعلام شد طراحان استیضاح برای برکناری وزیر کار به ۱۲۷ رای نیاز داشتند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گزارش خبرگزاری ایسنا مجلس ایران روز سه شنبه در جلسه نوبت صبح به بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و قرار است در جلسه نوبت عصر به بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بپردازد.

حسین مقصودی، نماینده سبزوار، شهاب نادری، نماینده پاوه، ابوالفضل حسن بیگی، نماینده دامغان، محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان، محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز، محمود نگهبان، نماینده خوان و رشدخوار و فریدون حسنوند، نماینده اندیمشک از جمله نمایندگانی بودند که در موافقت با طرح استیضاح وزیر کار کابینه حسن روحانی سخنرانی کردند.

مخالفان در سخنان خود از عملکرد ضعیف علی ربیعی در زمینه اشتغال جوانان، مدیریت وزارت کار و توجه به بخش تعاونی انتقاد کردند.

علی ربیعی در جلسه استیضاح خود ضمن دفاع از عملکردش در وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی اظهار داشت: «به اندازه داده‌ها و ستانده‌هایم عملکرد موفقی در این وزارتخانه داشته‌ام ولی باز هم اگر مجلس به من رای اعتماد در استیضاح ندهد، خود را سرباز کوچک نظام می‌دانم.»

این عضو کابینه حسن روحانی همچنین در مورد موارد اختلاس در کشور گفت: «در یک بررسی کوتاه می‌بینید که از پرونده‌های اختلاس هیچ کدام مربوط به وزارتخانه بنده نبوده است، ادعا نمی‌کنم که سوپر مدیر هستم چون ما به کار فردی معتقد نیستیم. ما یک تیم مدیریتی و سالم هستیم.»

در ادامه جلسه نوبت صبح مجلس ایران جهانبخش محبی نیا، نماینده میاندوآب، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران، غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان از جمله نمایندگانی بودند که در دفاع از علی ربیعی و در مخالفت با طرح استیضاح او سخنرانی کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی: در صورت تخریب بخشی از کشتی نظام، همه باهم غرق می‌شویم

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟