یگان‌های مدافع خلق ادعای ترکیه در «محاصره» عفرین سوریه را رد کردند

خروج غیرنظامیان از اناب در نزدیکی عفرین سوریه
خروج غیرنظامیان از اناب در نزدیکی عفرین سوریه Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  خبرگزاری فرانسه، رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئول سیاست خارجی نیروهای دموکراتیک سوریه می گوید ارتش ترکیه «تغییرات جمعیتی» در شمال سوریه ایجاد می کند.

آگهی

ارتش ترکیه روز سه شنبه در حالی از محاصره شهر عفرین در شمال غرب سوریه خبر داد که گروه کرد یگان های مدافع خلق این ادعا را رد کرده است.

آنکارا عملیات خود علیه نیروهای کرد در خاک سوریه را از روز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) آغاز کرده است. بنا به اعلام ارتش ترکیه نیروهای این کشور علاوه بر محاصره شهر عفرین مناطقی را که «اهمیت حیاتی» داشتند تصرف کرده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته گفته بود نیروهای این کشور ضمن محاصره عفریت به مرکز این شهر نزدیک شده اند. با این حال سخنگوی یگان های مدافع خلق ضمن تکذیب این ادعا تاکید کرده بود که مناطق مورد اشاره رئیس جمهوری ترکیه همچنان صحنه نبرد است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه از محاصره عفرین و روستاهای اطراف این شهر خبر داد. بنا به اعلام این گروه صدها نفر از ساکنان عفرین روز دوشنبه از این شهر گریختند. دیده بان حقوق بشر سوریه شمار غیرنظامیانی را که از زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه کشته اند بیش از ۲۰۰ نفر اعلام می کند.

نیروهای کرد هفته گذشته از اعزام ۱۷۰۰ جنگجوی خود به منطقه عفرین خبر داده بودند. این در حالی است که رژیم سوریه نیز در حمایت از کردها به منطقه نیرو اعزام کرده است.

همزمان با این تحولات نظامی ریدور خلیل، مسئول سیاست خارجی نیروهای دموکراتیک سوریه نیروهای ترکیه را به ایجاد «تغییرات جمعیتی» در منطقه متهم کرد. به گفته این وی آنکارا خانواده های عرب و ترکمن را در روستاهایی تحت کنترل خود مستقر کرده است. در مقابل یک مقام عالی رتبه ترکیه این ادعای نیروهای دموکراتیک سوریه را «کاملا کذب» دانست.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: به تصرف عفرین تا چهارشنبه شب امیدواریم

ویدئوی ارتش ترکیه؛ هدف قرار دادن دو نیروی «ی‌پ‌گ»

اردوغان: ترکیه می‌تواند «هر لحظه» وارد مرکز عفرین شود