کاهش محسوس متقاضیان پناهندگی در آلمان

کاهش محسوس متقاضیان پناهندگی در آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش وزارت کشور آلمان می خوانیم که تعداد متقاضیان پناهندگی در این کشور، خصوصا شهروندان خاورمیانه بسیار پایین تر از سال های بحرانی مهاجرت است.

آگهی

شمار پناهجویان متقاضی در آلمان در ماه فوریه با کاهش روبرو شده است. 

به گفته وزارت کشور آلمان، تنها یازده هزار درخواست پناهندگی ارسال شده است. این در حالی است که تعداد پناهجویان در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ ، ۲۳ درصد بیشتر از این رقم بود. بیشتر پناهجویان را ساکنان کشورهای سوریه، ۲۲۱۸ نفر، عراق ۱۰۵۲ نفر و نیچریه ۷۹۹ نفر تشکیل می دهند.

 دولت آلمان اعلام کرده است که تعداد متقاضیان پناهندگی در این کشور در سال گذشته کاهش عمده‌ای نسبت به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ داشته است. به گفته وزارت کشور آلمان بحران مهاجرت در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۵، پانصدهزار نفر به جمعیت قدرت مندترین اقتصاد اروپا افزوده است.

در جریان جنگ جهانی دوم شمار زیادی از آلمانی‌ها از اقلیت‌های دینی و قومی این کشور را ترک کردند و در چند دهه اخیر برخی از آنها به کشورشان بازگشته اند.  شمار بازگشت این افراد در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبلی‌اش ۲۵ هزار نفر بیشتر بوده است.

در میان پناهندگانی که به آلمان آمده اند، ۲۶ درصدشان آسیایی‌ها هستند که بزرگترین گروه مهاجران در این کشور را تشکیل می دهند. فقط ۵ درصد از این مهاجران دارای تابعیت یکی از کشورهای آفریقایی هستند.

در آخرین گزارش وزارت کشور آلمان می خوانیم که با کاهش تعداد مهاجران خاورمیانه‌ای به این کشور، متقاضیان پناهندگی از کشورهای اروپایی شرقی از جمله رومانی به مراتب فراتر از پناهندگان سوری بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با خودرو در شهر مونستر آلمان؛ دست‌کم ۲۰ زخمی و ۲ کشته

غرق شدن قایق پناهجویان موجب مرگ کودک ۴ ساله شد

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان