رحیم مشائی حکم حمید بقایی را در مقابل سفارت بریتانیا آتش زد

رحیم مشائی حکم حمید بقایی را در مقابل سفارت بریتانیا آتش زد
Copyright عکس‌ها از وب‌سایت دولت بهار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس ویدئوهای متشر شده بروی شبکه های اجتماعی آقای مشائی در هنگام آتش زدن این حکم گفته است که حکم صادر شده برای بقایی به دستور «ملکه انگستان» بوده است.

آگهی

اسنفدیار رحیم مشائی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران در اعتراض به زندانی شدن حمید بقایی، حکم دادگاه وی را در مقابل سفارت بریتانیا آتش زد.

بر اساس ویدئوهای متشر شده بروی شبکه های اجتماعی آقای مشائی در هنگام آتش زدن این حکم گفته است که حکم صادر شده برای بقایی به دستور «ملکه انگستان» بوده است. وی افزوده است:‌ «در گذشته جهان صدها هزار و بلکه میلیون ها نفر به دستور امپراطور انگلستان کشته شدند و به زندان رفتند و شکنجه شدند و اکنون هم آزادی‌خواهان زیادی به دستور ملکه انگلیس در زندانند.»

رحیم مشائی در مقابل سفارت بریتانیا گفته است که این حکم را برای پایان دادن به «سلطه انگستان و دشمنان ایران» به آتش می‌کشد. 

حمیدرضا بقایی به اتهام جرائم مالی در دوران مسئولیت خود در دولت محمود احمدی نژاد به ۱۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی ۴۳ میلیارد تومانی محکوم شد و اکنون در زندان بسر می‌برد.

سایت دولت بهار متعلق به احمدی‌نژاد با انتشار عکس‌های اسفندیار رحیم مشائی در مقابل سفارت بریتانیا در تهران اعلام کرد که وی برای اعتراض به زندانی شدن حمید بقایی، حکم وی را به آتش کشیده است.

بیشتر بخوانید:

روز گذشته نیز محمود احمدی‌نژاد با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم زندان آقای بقایی به‌شدت انتقاد کرد و گفت: «پیشانی سفیدان فساد اصرار دارند با سواستفاده از قدرت نامشروع قضایی‌، نظامی، امنیتی و رسانه‌ای، دولت‌های پاک نهم و دهم را در انظار مردم متهم نمایند.»

همچنین کانال تلگرامی دولت بهار روز سه‌شنبه با اعلام خبر بازداشت حمیدرضا بقایی اعلام کرد که وی از لحظه بازداشت و انتقال به زندان، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌های گسترده به انتشار تصاویر حمید بقایی پس از اعتصاب غذا

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد