تحریم‌های تازه آمریکا علیه روسیه

تحریم‌های تازه آمریکا علیه روسیه
Copyright 
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«دولت با فعالیت سایبری شرورانه روسیه مبارزه و مقابله می‌کند؛ فعالیتی که شامل مداخله در انتخابات ایالات متحده،‌ حملات سایبری ویرانگر،‌ و نفوذ و حمله به زیرساخت‌های مهم می‌شود.»

آگهی

ایالات متحده ۱۹ فرد و پنج سازمان روسی از جمله سرویس امنیتی این کشور را برای تلاش برای دستکاری در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و حمله سایبری به این کشور تحریم کرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ مارس گفت: «احتمال دارد تحریم‌های دیگری علیه مقامات دولتی و الیگارش‌های روس «به سبب فعالیتهای مخرب» وضع شود،‌ تحریمهایی که دسترسی این افراد به سامانه‌های مالی ایالات متحده را محدود خواهد کرد.

سازمان‌های امنیتی ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که روسیه با استفاده از هک کردن و تبلیغات گسترده، در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ این کشور مداخله کرده اند. مداخله‌ای که به برهم زدن توازن آرا به سود دونالد ترامپ انجامیده است.

آقای منوچین افزود: «دولت با فعالیت سایبری شرورانه روسیه مبارزه و مقابله می‌کند؛ فعالیتی که شامل مداخله در انتخابات ایالات متحده،‌ حملات سایبری ویرانگر،‌ و نفوذ و حمله به زیرساخت‌های مهم می‌شود.»

این بیانیه می‌گوید: روسها شخصیتهای جعلی اینترنتی ساخته‌اند تا پیام‌های تفرقه‌انگیز پخش کنند، به آمریکا سفر کرده‌اند تا اطلاعات جمع‌آوری کنند و به نام آمریکایی‌ها راهپیمایی‌های سیاسی به راه انداخته اند.

بیشتر بخوانید:

تحریم‌های وضع شده دارایی‌های تمامی افراد و سازمانهای ذکر شده را مسدود می‌کند و همچنین به شهروندان آمریکایی اجازه انجام تراکنش مالی با آنها را نمی‌دهد.

این تحریمها همچین علیه حمله معروف با بدافزار «نات ‌پتیا» انجام می‌شود؛ حمله‌ای که در سراسر اروپا،‌ آسیا و ایالات متحده میلیاردها دلار خسارت به بار آورد. آمریکا و بریتانیا ماه گذشته این حمله را به ارتش روسیه نسبت دادند.

بیانیه وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام می‌کند هکرها همچنین نهادهای دولتی و بسیاری از زیرساختهای این کشور را هدف قرار داده‌اند؛ از جمله بخشهای انرژی،‌ هسته‌ای،‌ نهادهای تجاری، آب،‌ هوانوردی، و بخشهای تولیدی کلیدی.»

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا تابستان سال گذشته به شکل تقریبا ناشناس لایحه‌ تحریمی را علیه روسیه تصویب کردند. این نمایندگان یکصدا دولت ترامپ برای مجازات نکردن مسکو به باد انتقاد گرفته بودند.

اد رویس،‌ دبیر کمیته روابط خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا از این تصمیم استقبال کرد و گفت:‌ «اقدامات بیشتری باید صورت گیرد.» وی افزود: «این کمیته به مبارزه با تهاجم روسیه ادامه خواهد داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا تحریم روسیه را تمدید کرد

آیا راه آمریکا و اروپا در ادامۀ تحریم روسیه از هم جدا می شود؟

همه چیز درباره بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائيل و اوکراین چقدر خواهد بود؟