واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا: مسببان با آتش بازی می‌کنند

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا: مسببان با آتش بازی می‌کنند
Copyright عکس از خبرگزاری تسنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه از بین بردن رابطه از طریق تحریم توسط افرادی در آمریکا را بازی با آتش خواند

آگهی

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید ایالات متحده اعلام کرد که کشورش خواهان گفتگو با واشنگتن است و کسانی که در آمریکا با توسل به تحریم‌های جدید، قصد تخریب روابط با کرملین را دارند، «با آتش بازی می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی روسیه (ریا)، معاون وزیر خارجه روسیه  روز جمعه گفت که کشورش به این مجموعه جدید تحریم‌ها که ۲۴ فرد و سازمان روس را به «لیست سیاه» آمریکا اضافه کرده است، قطعا با اقدام مشابه پاسخ خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ۱۹ فرد و پنج سازمان روسی از جمله سرویس امنیتی این کشور را برای تلاش برای دستکاری در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و حمله سایبری به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: تحریم‌های تازه آمریکا علیه روسیه

این تحریم‌های جدید، دارایی‌های تمامی افراد و سازمانهای ذکر شده را مسدود می‌کند و همچنین به شهروندان آمریکایی اجازه انجام تراکنش مالی با آنها را نمی‌دهد.

یکی دیگر از علل این تحریم جدید، حمله معروف با بدافزار «نات ‌پتیا» است که آمریکا و بریتانیا ماه گذشته آن را به ارتش روسیه نسبت دادند. این حمله‌ سایبری در سراسر اروپا،‌ آسیا و ایالات متحده میلیاردها دلار خسارت به بار آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها