ماجرای مسمومیت اسکریپال؛ روسیه ۲۳ دیپلمات بریتانیایی را اخراج می‌کند

ساختمان سفارت بریتانیا در مسکو
ساختمان سفارت بریتانیا در مسکو Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماجرای مسمومیت اسکریپال، جاسوس پیشین روس در بریتانیا: روسیه ۲۳ دیپلمات بریتانیایی را اخراج می‌کند

آگهی

دولت روسیه اعلام کرد ۲۳ دیپلمات بریتانیایی را از این کشور اخراج می‌کند. وزارت امور خارجه روسیه صبح شنبه، ۲۶ اسفند با احضار سفیر بریتانیا در مسکو این تصمیم را به وی ابلاغ و اعلام کرد این دیپلمات‌ها باید ظرف یک هفته به کشور خود بازگردند. دولت روسیه این دیپلمات‌ها را «عنصر نامطلوب» خوانده است.

در چهارچوب همین تصمیم فعالیت شورای فرهنگی بریتانیا در روسیه نیز متوقف و کنسولگری این کشور در سن پترزبورگ نیز بسته شد. کنسول بریتانیا در سن پترزبورگ هم یکی از دیپلمات‌های اخراجی است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اگر دولت لندن دست از اقدامات غیردوستانه برندارد، مسکو حق برداشتن گام‌های بیشتر را برای خود محفوظ می‌داند.

اقدام تازه روسیه به تلافی صدور حکم اخراج ۲۳ دیپلمات روسی از بریتانیا انجام شده است. روز چهارشنبه ترزا می، نخست وزیر انگلیس با اعلام بسته تنبیهی علیه روسیه، اخراج ۲۳ دیپلمات روسی از کشورش را اعلام کرده بود.

روابط بین روسیه و بریتانیا طی دو هفته اخیر پس از اتهام‌زنی‌های لندن به مسکو در پرونده مسمومیت جاسوس پیشین روس به شدت تیره شده است.

سرگئی اسکریپال سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه و دخترش یولیا روز ۴ مارس (۱۳ اسنفد ۹۶) در یک رستوران در لندن مسموم شدند. مقام‌های بریتانیا می‌گویند این مسمومیت با عامل اعصاب صورت گرفته که در روسیه تولید شده است.

با این حال روسیه نقش داشتن در این واقعه را رد کرده و اخراج دیپلمات‌هایش از بریتانیا را اقدامی خصمانه ارزیابی کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف جسد دیپلمات روس در بیرون سفارت در برلین

دیوان اروپایی حقوق بشر روسیه را مسئول مسمومیت و قتل الکساندر لیتوینینکو دانست

لاوروف: طرح اتهام علیه روسیه در ماجرای مسمومیت اسکریپال مضحک است